Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170500106104PAZARLAMA ARAŞTIRMASIZorunlu365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders iyi bir pazarlama araştırması için gerekli yetenekleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Pazarlama alanındaki çalışmalarda doğru soruları sorabilme, doğru yöntemleri izleyerek doğru sonuçlara ulaşabilme, verileri kodlama, analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin artırılmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Başaran KARADEMİR
Öğrenme Çıktıları
11. Pazarlama araştırmasının tarihsel gelişimini kavrar. 2. Pazarlama araştırmasının ne tip bilgiler sağlayabildiğini ve pazarlama yönetiminde ne şekilde kullanıldığını tanımlar. 3. Çeşitli araştırma yöntemlerini tanımlayabilecek, bunların birbirlerine kıyasla güçlü ve zayıf yönlerini yorumlar. 4. Değişik pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verir. 5. Temel ölçümleme teknikleri ile veri toplama yöntemlerini tanımlar. 6. İş yaşamında bir pazarlama araştırması projesini tasarlayıp uygular.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ön koşul yoktur
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Pazar araştırmalarının pazarlama yönetimindeki yeri ve önemi, araştırma sorunlarının belirlenmesinden veri toplanmasına, değerlendirilmesine varan süreç, kalitatif ve kantitatif veri toplama teknikleri, tüketici iç görüsü tespiti, toplanan bilginin değerlendirilmesi ve stratejiye dönüştürülmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama araştırmalarına giriş
2Pazarlama araştırması sürecine genel bir bakış / kalitatif araştırma teknikleri
3İkincil veriler
4Anketle veri toplama
5Araştırma tasarımı ve potansiyel hata kaynakları
6Gözlem/deney
7Ölçme ve ölçekleme
8Ara sınav
9Anket tasarımı
10Örnekleme süreci
11Örnekleme Türleri ve Hipotez testleri I (Z testi)
12Hipotez testleri II (t Testi)
13Uyumun iyiliği testleri
14Ki-kare testi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Marketing Research. New Delhi: McGraw-Hill Publishing Company. Beri, G.C. (2008). Pazarlama Araştırması. Bursa: U.Ü. Güçlendirme Vakfı Yayın No:19. Tokol, T. (1990)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma16060
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)142
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1314455545525555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr