|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170500102105 | TARLA BİTKİLERİ | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tarla bitkileri içinde yer alan bitkilerin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile genel yetiştiricilik esaslarını öğretmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.Özcan ÇAĞLAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarla bitkilerinin yetiştiriciliğini anlama ve kullanabilme ve bilgileri pratiğe uyarlama becerisini kazanma | 2 | Tarla bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özelliklerinin öğrenilmesi | 3 | Tarla bitkilerinin yetiştiriciliği hakkında yeterli bilgiye sahip olunması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarla bitkilerinin sınıflandırılması, başlıca tarla tarımı sistemleri, toprak işlemenin tanımı, önemi, toprak işlemeden beklenen faydalar, hatalı toprak işlemenin sakıncaları, toprak isleme yöntem ve aletleri, nadasın tanımı, şekilleri ve nadastan beklenen faydalar, tohum ve tohumluk kavramlarının tanımı, kaliteli bir tohumlukta bulunması gereken özellikler (tohumun fiziksel değeri), kaliteli bir tohumlukta bulunması gereken özellikler (tohumun biyolojik ve genetik değerleri), ekim yöntemleri, ekim zamanın önemi, baslıca ekim yöntemleri be bunların karşılaştırılması, sulama ve gübreleme, başlıca sulama ve gübreleme yöntemleri, gübre çeşitleri ve gübreleme yöntemleri, yeşil gübreleme ve münavebe, çoklu yetiştirme, yabancı otlar ve yabancı ot kontrolü, tahılların, endüstri bitkilerinin, yemeklik tane baklagillerin, çayır mera ve yem bitkilerinin genel özellikleri, ekonomik önemleri ve yetiştirme teknikleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı, tarla bitkilerinin sınıflandırılması | | | 2 | Ülkemizde tarla bitkilerinin durumu | | | 3 | Tahılların genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 4 | Tahılların genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 5 | Yemeklik Tane Baklagillerin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 6 | Nişasta ve Şeker Bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 7 | Yağ Bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 8 | Yağ Bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 9 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 10 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 11 | Keyf Bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 12 | Lif Bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 13 | Çayır-Mera ve Yem bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 14 | Çayır-Mera ve Yem bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 15 | Çayır-Mera ve Yem bitkilerinin genel morfolojik ve agronomik özellikleri ile yetiştiriciliği | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sepetoğlu, H., 2006. Tarla Tarımı, Tahıllar, Yemeklik Tane Baklagiller. 188 s.•Sencar, Ö., Gökmen, S., Yıldırım, A., Kandemir, N. 1997. Tarla Bitkileri Üretimi. GOP Ün. Ziraat Fakültesi Yayın No.3, Ders Kitabı 3, 302 s., Tokat.•Elçi, S., Kolsarıcı, Ö. ve Geçit, H.H. 1994. Tarla Bitkileri (2. Baskı). Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı. Yayın no:1385, Ders kitabı:399, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | | 2 | 3 | | | 4 | 3 | | 4 | 4 | 5 | 3 | | 4 | ÖÇ2 | 2 | | | 2 | | | 3 | 3 | | 3 | 3 | 5 | 3 | | 3 | ÖÇ3 | 2 | | 2 | 3 | | | 4 | 3 | | 4 | 4 | 5 | 4 | | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|