|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0100108100 | MEYVE - SEBZE İŞLEME TEKNOLOJİSİ | Zorunlu | 4 | 8 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci
• Temel meyve-sebze işleme teknolojisi, farklı meyve-sebze ürünlerinin üretiminde önemli noktaları kavrar
• Meyve -sebze ürünleriyle ilgili karşılaşılabileceği problemlere çözüm önerebilir
Üretim planlaması yapabilir.
| Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Anlatım, presentasyon, tartışma, sınıf projesi | 2 | Meyve ve sebzelerin bileşimlerini, bozulma sebeplerini ve önleme yollarını açıklayabilir | 3 | Meyve ve sebzelerin işleme gerekçelerini açıklayabilir. | 4 | Meyve ve sebzelerin dondurarak muhafazasının bilimsel ilkelerini öğrenir, hızlı dondurmanın faktörlerini bilebilir, başlıca dondurma yöntemlerini öğrenir | 5 | Salça üretim teknolojisini açıklayabilir, domates ve biber salçası yapımını öğrenir |
| Öğrenim Türü | İkinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | 1- Gıda Mühendisliği ile ilgili temel mühendislik konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
2- Alanı ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama ve çözme becerisine sahip olma,
3- Nitelikli araştırma planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme bilgi ve becerisine sahip olma,
4- Modern teknik ve araçları seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerinden etkin yararlanma,
5- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilme,
6- Bireysel olarak farklı çalışma gruplarında etkin çalışabilme ve sorumluluk alma özgüvenine sahip olma,
7- Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine ve en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma, | Dersin İçeriği | 1- Meyveler, sebzeler, bileşimleri, bozulma sebepleri ve işleme gerekçeleri
2- Meyve ve sebzelerin hasat sonrası fizyolojileri ve soğuğun etkileri
3- Soğuk depo şartlarının kontrolü
4- Kontrollü/Modifiye atmosfer depolaması
5- Meyve ve sebzelere uygulanan önişlemler: Kabuk soyma, haşlama
6- Meyve ve sebzelerin dondurularak muhafaza edilmeleri
7- Başlıca dondurma yöntemleri
8- Konserve üretim teknolojisi
9- Konserve üretiminde ısıl işlem
10- Konservelerde bozulmalar
11- Salça üretim teknolojisi
12- Kurutarak saklamanın bilimsel temelleri, kurutulan meyve ve sebzelerde meydana gelen değişmeler
13- Başlıca kurutma yöntemleri
14- Kurutulmuş meyve ve sebzelerin ambalajlanmaları ve depolanmaları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Meyve suları, nektarlar ve içecek işleme teknolojileri, | | | 2 | domates ürünleri işlenmesi, | | | 3 | meyve ve sebze suyu konsantrasyon teknikleri
| | | 4 | reçel ve marmelat teknolojisi | | | 5 | soğukta ve dondurarak muhafaza prensipleri | | | 6 | Dehidratasyon ve kurutmanın temel prensipleri. | | | 7 | Meyve suları, nektarlar ve içecek işleme teknolojileri | | | 8 | Meyve suları, nektarlar ve içecek işleme teknolojileri | | | 9 | | | | 10 | | | | 11 | | | | 12 | | | | 13 | | | | 14 | | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1.Cemeroglu, B., Yemenicioglu, A., Ozkan, M., “Meyve ve Sebzelerin Bilesimi ve Sogukta Depolanmalari”, Gida Teknolojisi Dernegi, (2001).
2. Cemeroglu, B., Karadeniz, F., “Meyve Suyu Teknolojisi”, Gida Teknolojisi Dernegi, (2001).
3. Cemeroglu, B., Karadeniz, F., Ozkan, M., “Meyve ve Sebze Isleme Teknolojisi”, Gida Teknolojisi Dernegi, (2001).
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | Ev Ödevi | 1 | 28 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|