Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000213TÜRK DİLİ - IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dilin millet hayatındaki önemi kavratmak suretiyle, ana dilinin kurallarını öğreterek dilini koruma, geliştirme ve onu özenle kullanabilme becerisini kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
yrd doç dr m.nuri çınarcı
Öğrenme Çıktıları
1Anlatım, ödev, tartışma, örnek olay, grup çalışmaları, soru sorma ve sorulan cevaplandırma
2Başka bilim dalları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olur.
3İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür.
4Elde edilen teorik bilgiyi pratikte kullanır ve sorunlara çözüm önerisi getirir.
5Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Anlam bilgisi 2- Anlam bilgisi uygulamaları 3- Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar 4- Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları 5- Sözlü kompozisyon türleri 6- Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları 7- Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları 8- Edebiyat tarihi incelemeleri 9- Ara sınav 10- Güzel konuşma ve yazma kuralları 11- Güzel konuşma ve yazma uygulamaları 12- Edebî tür bilgisi 13- Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması 14- Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yazım kuralları ve uygulamaları.
2Kompozisyonla ilgili genel bilgiler.
3Kompozisyon yazma kuralları ve planlan.
4 Anlatımda düşünceyi geliştirme yöntem ve teknikleri
5 Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması.
6Genel anlatım bozuklukları ve bunların düzeltilmesi.
7 Genel anlatım bozuklukları ve bunların düzeltilmesi.
8Resmî yazışmalar ve dilekçeler
9Tutanak ve özgeçmiş yazma.
10İlmî yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar.
11Rapor, makale, tebliğ vb. türlerin yazılması
12Rapor, makale, tebliğ vb. türlerin yazılması
13Türk ve dünya edebiyatından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru ve güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ile ilgili retorik uygulamalar.
14Türk ve dünya edebiyatından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru ve güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ile ilgili retorik uygulamalar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Toparlı Recep, Türk Dili ve Kompozisyon, Seyran Yayıncılık, Sivas 1997. 2-Tozlu Necdet, Yazılı Anlatım, Pozitif Matbaacılık, Ankara 2000. 3- Paçacıoğlu Burhan, Türk Dili ve Kompozisyon, Cumhuriyet Üniversitesi Yay. Sivas 1992. 4-Türk Dil Kurumu, Yazım Kılavuzu, Ankara 2005. 5- Tolstoy, L. Savaş ve Barış, Güven Yayınevi, İstanbul 1972. 6) Cervantes, Donkişot, Amfora Yay. İstanbul 2006. 7) Dostoyevski, Budala, Yakamoz Kaplan, Mehmet, Kültür ve Dil, Ötüken Yay. 2003. Yay. İstanbul 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Ev Ödevi188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)60
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr