|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230106004103 | NESNEYE DAYALI PROGRAMLAMA-I | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere nesne tabanlı (yönelimli) programlamanın temel prensiplerini öğretmek ve C# dilini kullanarak nesne tabanlı uygulamalar geliştirme becerisi kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üye. Alper GÜLBE | Öğrenme Çıktıları | 1 | Nesne tabanlı programlamanın temel prensiplerini kavrar. | 2 | C# programlama dilinin temel bileşenlerini anlayarak program yazar. | 3 | Sınıf ve nesne kavramlarını anlayarak C# programlama dilinde yeni sınıflar oluşturur. | 4 | Kalıtım, arayüz, soyut sınıf, statik sınıf, mühürlenmiş sınıf kavramlarını bilir ve uygular. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Bilgisayarlara Microsoft C#.NET SDK kurulu olmalıdır (.NET 9, C#.NET 13)
Başlangıç için Microsoft Visual Studio Code, sonrasında Microsoft Visual Studio 2022 IDE kurulu olmalıdır. | Dersin İçeriği | NTP Prensipleri, C# diline giriş, temel programlama yapılarına göz atma (değişkenler, döngüler, koşullar), sınıflar, nesneler, özellikler, ve metotlar gibi temel nesne tabanlı programlama kavramları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Giriş ve nesne tabanlı programlamaya genel bakış | C# ile konsol uygulaması oluşturma.
Temel giriş/çıkış komutlarını kullanma. | | 2 | C# programlama diline giriş | C# ile konsol uygulamaları oluşturma.
Temel giriş/çıkış komutları. | | 3 | Değişkenler ve veri türleri | Farklı türlerde değişkenler tanımlama, kullanma, dönüştürme. | | 4 | Karar yapıları | C# ile "if-else", "switch-case", üçlü işlem kullanımı | | 5 | Döngüler | C# ile for, while, do..while, foreach döngülerinin kullanımı | | 6 | Sınıf ve nesne | C# kullanarak sınıflar oluşturma ve nesneler oluşturma | | 7 | Alanlar, Özellikler, Metodlar | Alan ve Özellik tanımlama,
Metod kodlama,
Aşırı yükleme | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kaltım kavramı | Temel sınıftan sınıf türetme,
Soyut sınıf, Arayüz,
Mühürlenmiş sınıf. | | 10 | Çok biçimlilik ve sanal metotlar | Çok biçimlilik uygulaması,
Sanal metodlar ve baskılama örnekleri. | | 11 | Kapsülleme ve erişim belirleyiciler | Örnek uygulamalarla kapsülleme,
Farklı erişim belirleyicileri karşılaştırma örnekleri | | 12 | Hata ayıklama | Adım adım program çalıştırma, izleme,
try-catch-finally kullanımı örnekleri | | 13 | Yapılar, kayıtlar, numaralandırma, vs. | struct, record, enum üzerine örnek uygulamalar, sınıflarla farkı | | 14 | Genel tekrar | Genel tekrar uygulamaları. | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fahrettin ERDİNÇ, Yeni Başlayanlar için C# ile Nesne Tabanlı Programlama, Abaküs Kitap, 2024, 496 sayfa.
C# 13 and .NET 9 Modern Cross-Platform Development Fundamentals, Packt Publishing, 2024, 829 sayfa.
Gaston C. HILLAR, Learning Object-Oriented Programming-Explore and crack OOP code in Python, JavaScript, and C#, Packt Publishing, 2015, 280 Sayfa. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Derse Katılım | 1 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok. |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|