Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230106004102 | BİLGİSAYAR TEORİSİ VE TEMELLERİ-II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı; graf teorisi, şifreleme, biçimsel matematiksel akıl yürütme teknikleri, algoritma
formülasyonu, zaman karmaşıklığı hesabı, temel sayma teknikleri gibi ayrık
matematiksel yapıları tanıtmaktır. Ders, bilgisayar bilimi gibi hesaplama
gerektiren alanlar için gerekli matematiksel altyapının kazanılması ve edinilen
becerilerin pratik problemlere uygulanmasını hedeflemektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Faruk Özger |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci bu ders aracılığıyla matematiksel gerekçeleri anlama ve oluşturma yeteneğini geliştirebilecektir. | 2 | Bu ders; veri yapıları, algoritmalar, veritabanı teorisi, özdevinimlik teorisi, biçimsel diller, derleyici teorisi, bilgisayar güvenliği ve işletim sistemleri de dahil olmak üzere birçok bilgisayar bilimleri dersleri için matematiksel temeller sağlar. | 3 | Problem çözme becerilerini geliştirmede başarılı olabilmeleri için öğrencilere daha önce gördükleri herhangi bir problemden biraz farklı olan problemlere nasıl girişecekleri öğretilmektedir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
YOK |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
YOK |
Dersin İçeriği |
Graf teorisi, Şifreleme, Kümeler, İlişkiler, Fonksiyonlar; Matematiksel Tümevarım (Induction) ve Özyineleme (Recursion); Diziler, Permütasyonlar ve Kombinasyonlar ve Kriptografi; Önermeli (Propositional) Mantık ve Yüklem (Predicate) Mantığı. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Önerme mantığı ve uygulamaları; önerme fonksiyonu ve niceleyiciler | | | 2 | Niceleyiciler ve iç içe niceleyiciler | | | 3 | Çıkarım kuralları, ispatlara giriş | | | 4 | İspat yöntem ve stratejilerine giriş | | | 5 | Kümeler, küme işlemleri ve fonksiyonlar | | | 6 | Diziler ve toplamlar, kümelerin kardinalitesi, matrisler | | | 7 | Algoritmalar, fonksiyonların büyümesi, algoritmaların karmaşıklığı | | | 8 | Bölünebilirlik ve modüler aritmetik, tamsayı gösterimleri ve algoritmalar | | | 9 | Asal sayılar ve en büyük ortak bölenler, kongrüans çözme | | | 10 | Matematiksel tümevarım, güçlü tümevarım ve iyi sıralama | | | 11 | Yinelemeli tanımlar ve yapısal tümevarım, yinelemeli algoritmalar, program doğruluğu | | | 12 | Saymanın temelleri | | | 13 | Saymanın temelleri | | | 14 | Saymanın temelleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill
Education.
Discrete Mathematics, Richard Johnsonbaugh, Pearson. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 50 | 1 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 50 | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 50 | 1 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|