Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
230106004102BİLGİSAYAR TEORİSİ VE TEMELLERİ-IIZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; graf teorisi, şifreleme, biçimsel matematiksel akıl yürütme teknikleri, algoritma formülasyonu, zaman karmaşıklığı hesabı, temel sayma teknikleri gibi ayrık matematiksel yapıları tanıtmaktır. Ders, bilgisayar bilimi gibi hesaplama gerektiren alanlar için gerekli matematiksel altyapının kazanılması ve edinilen becerilerin pratik problemlere uygulanmasını hedeflemektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Faruk Özger
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci bu ders aracılığıyla matematiksel gerekçeleri anlama ve oluşturma yeteneğini geliştirebilecektir.
2Bu ders; veri yapıları, algoritmalar, veritabanı teorisi, özdevinimlik teorisi, biçimsel diller, derleyici teorisi, bilgisayar güvenliği ve işletim sistemleri de dahil olmak üzere birçok bilgisayar bilimleri dersleri için matematiksel temeller sağlar.
3Problem çözme becerilerini geliştirmede başarılı olabilmeleri için öğrencilere daha önce gördükleri herhangi bir problemden biraz farklı olan problemlere nasıl girişecekleri öğretilmektedir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YOK
Dersin İçeriği
Graf teorisi, Şifreleme, Kümeler, İlişkiler, Fonksiyonlar; Matematiksel Tümevarım (Induction) ve Özyineleme (Recursion); Diziler, Permütasyonlar ve Kombinasyonlar ve Kriptografi; Önermeli (Propositional) Mantık ve Yüklem (Predicate) Mantığı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Önerme mantığı ve uygulamaları; önerme fonksiyonu ve niceleyiciler
2Niceleyiciler ve iç içe niceleyiciler
3Çıkarım kuralları, ispatlara giriş
4İspat yöntem ve stratejilerine giriş
5Kümeler, küme işlemleri ve fonksiyonlar
6Diziler ve toplamlar, kümelerin kardinalitesi, matrisler
7Algoritmalar, fonksiyonların büyümesi, algoritmaların karmaşıklığı
8Bölünebilirlik ve modüler aritmetik, tamsayı gösterimleri ve algoritmalar
9Asal sayılar ve en büyük ortak bölenler, kongrüans çözme
10Matematiksel tümevarım, güçlü tümevarım ve iyi sıralama
11Yinelemeli tanımlar ve yapısal tümevarım, yinelemeli algoritmalar, program doğruluğu
12Saymanın temelleri
13Saymanın temelleri
14Saymanın temelleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Discrete Mathematics and Its Applications, Kenneth H. Rosen, McGraw-Hill Education. Discrete Mathematics, Richard Johnsonbaugh, Pearson.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma50150
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma313
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma50150
Ev Ödevi50150
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)155
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23
ÖÇ11211                   
ÖÇ21121                   
ÖÇ3155                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr