|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230106003100 | ALGORİTMALAR-I | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin temel algoritma ve problem çözme yapıları hakkında bilgi sahibi olmasını ve bir problemle
karşılaştıklarında bu temel yapıları kullanarak algoritmalar tasarlayabilme ve bu algoritmaları yapısal bir programlama dili ile gerçekleştirebilme yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç.Dr.Seda AkTürk | Öğrenme Çıktıları | 1 | Çözülecek problemlerin gereksinimlerini belirleyebilme | 2 | Algortimaların tasarımında kullanılacak teknikleri kullanabilme | 3 | Algoritmaların tasarımında gerekli olan veri yapılarını kullanabilme | 4 | Algoritmaların analizi için gerekli matematiksel bilgileri kullanabilme | 5 | Algoritmaların uzamsal ve zamansal karmaşıklığını analiz edebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Algoritmalarla ilgili temel kavramlar. Asimtotik gösterim, başarım ölçütleri, alan/zaman karmaşıklığı. Özyinelemeli algo- ritmalar, özyineli ilişkiler, algoritma çözümleme kavramına giriş. İkili arama ağacı, tekrarlı ve özyineli ikili ağaç tarama. Çizgeler, önce derinlik, önce genişlik tabanlı arama, yayılım ağaçları, en kısa yol problem, kenar/ayrıt ağları üzerinde işlemler. Seçimli, eklemeli, kabarcık, sayma tabanlı, hızlı, toplamsal, yığın ve radiks sıralama algoritmaları ve çözümlemeleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Algorithmalar ile ilgili temel kavramlar | | Eclipse programı kurulması ve java da "hello world"yazdırma. | 2 | İş akış şemaları - Genel kavramlar, pseudocode | | | 3 | Programlamanın temel kavramları - Java giriş | | | 4 | Asimtotik gösterim (Asymptotic notation) | | | 5 | İkili Arama Algoritması (Binary Search Algorithm) | | | 6 | Önce derinlik, önce genişlik tabanlı arama (Depth First Search (DFS) Algorithm, Breadth First Search (BFS) Algorithm) | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Preorder, İnorder, Postorder Sıralamaları (Inorder, Preorder, Postorder Tree Traversals) | | | 9 | Kabarcık Sıralaması (Bubble Sort), Seçerek Sıralama (Selection Sort), Araya Ekleme Sıralaması (Insertion Sort), Kabuk Sıralaması (Shell Sort), Hızlı Sıralama (Quick Sort) ve Birleştirmeli Sıralama (Merge Sort), Sayma Sıralaması (Counting Sort), Yığınlama Sıralaması (Heap Sort) | | | 10 | Kruskal’s Algorithm, Floyd Warshall Algorithm | | | 11 | Dijkstra’s Algorithm, Bellman Ford Algorithm | | | 12 | Kadane’s Algorithm, Lee Algorithm | | | 13 | Flood Fill Algorithm, Floyd’s Cycle Detection Algorithm | | | 14 | Topological Sorting in a DAG, Union Find Algorithm | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Algorithms, 4th Edition, R. Sedgewick and K. Wayne, Addison-Wesley Professional, 2011
Algoritma: Uygulamalı Algoritma Klavuzu, 5. Baskı, Kadir Çamoğlu, KODLAB, 2011
Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 13. Baskı, FahriVatansever, SeçkinYayıncılık, 2017
Algoritma ve Programlamaya Giriş, 6. Baskı, EbubekirYaşar, Ekin BasımYayın, 2016
Java ile Programlama, 3. Baskı, Timur Karaçay, SeçkinYayıncılık, 2016 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 4 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Proje Sunma | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Laboratuvar | 1 | 25 | 25 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 | 25 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 | Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 | Bireysel Çalışma | 1 | 27 | 27 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 45 | 45 | Rapor | 1 | 8 | 8 | Ev Ödevi | 1 | 24 | 24 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|