|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500404104 | İNSAN DAVRANIŞI VE SOSYAL ÇEVRE -II | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu derste, bireyin içinde yaşadığı, aileler, gruplar, örgütler, kurumlar, topluluk ve toplumlar gibi sosyal sistemlerin etkileşimi çerçevesinde, insanının biyo-psiko-sosyal gelişimini kapsayan kuramlar ile genç yetişkinlik, orta yaş ve yaşlılık dönemlerine ilişkin kuramlar ve sorunlar ele alınmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Ekolojik/sosyal sistem çerçevesini tanımlayabilecekler | 2 | İnsanın biyo-psikososyal bir varlık olduğunu kavrayacaklar | 3 | Toplumsal, ekonomik ve kültürel yapı, sınıf, yoksulluk, ezilme, ayrımcılık, cinsiyetçilik gibi çevre temelli kavramların davranış ve gelişim üzerindeki etkilerini ve Farklılık (diversity) kavramının bireyler üzerindeki etkilerini anlayacaklar | 4 | Genç yetişkinlik, orta yaş ve yaşlılık dönemlerinin gelişimsel görevlerini öğrenecek ve gelişimsel gereksinmeler ile risk ve koruyucu faktörler hakkında gerekli bağlantıları kurabilecekler | 5 | Sosyal hizmet müdahalesi için kuramsal bir temel oluşturabileceklerdir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bu ders; Bebeklik, çocukluk ve ergenlik dönemi gelişim süreçlerinin özetlenmesi ,Ruh sağlığı kavramının açıklanması ve ruhsal hastalıkların sınıflandırılması ,Genç yetişkinlik dönemi, gelişim görevleri ve genç yetişkinlik döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri,Genç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri (aile kurma, eş seçimi, aile yaşam döngüsü) ,Genç yetişkinlik döneminin sosyal ve çevresel yönleri (ebeveyn ve çocuklar arasında etkili iletişim, ana baba tutumları, kimi duygusal ve davranışsal sorunlar) ,Orta yaş döneminin biyolojik yönleri (fiziksel fonksiyonlar, duyu organları, menopoz-andropoz, orta yaş krizi),Orta yaş döneminin psiko-sosyal yönleri (orta yaşın gelişimsel görevleri, iletişim ve önemi) ,Orta yaş döneminin sosyal ve çevresel yönleri (orta yaş dönemine ilişkin makro-mikro teoriler, yoksulluk ve işsizlik, aile sorunları),Yaşlılık dönemi ve gelişim görevleri ,Yaşlılık döneminin biyolojik ve psikolojik yönleri (yaşlılık hastalıkları, başarılı yaşlanmaya ilişkin teoriler) ,Yaşlılık döneminin sosyal ve psikolojik yönleri (yaşlılıkta yaşam olaylarının etkisi, yaşlılığa ılımlı psikolojik hazırlık için yol göstericiler, ölüm ve ötenazi) ,Ölüm ve yas süreci ,Yaşlılık döneminde karşılaşılan sorunlar ve sosyal hizmet uygulamaları ,Değerlendirme; konularını içermektedir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim | | | 2 | Ergenlik Döneminde Gelişim (12-21 yaş) Gelişim ve Gelişimde Riskler | | | 3 | Ruh Sağlığı Kavramının Açıklanması ve Ruhsal Hastalıkların Sınıflandırılması | | | 4 | Genç Yetişkinlik Döneminin Biyolojik ve Psikolojik Yönleri | | | 5 | Genç Yetişkinlik Döneminin Sosyal ve Çevresel Yönleri (Aile Kurma, Eş Seçimi, Aile Yaşam Döngüsü-film izlenmesi ve tartışma | | | 6 | Orta Yaş Döneminin Biyolojik Yönleri (Fiziksel Fonksiyonlar, Duyu Organları, Menopoz-Andropoz, Orta Yaş Krizi) | | | 7 | Orta Yaş Döneminin Psiko-Sosyal Yönleri (Orta Yaşın Gelişimsel Görevleri, İletişim ve Önemi) | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Cinsel Yönelim | | | 10 | Yaşlılık Dönemi ve Ekolojik Çevre | | | 11 | Yaşlılık Döneminin Biyolojik Yönleri (Yaşlılık Tanımı, Yaşlılık Hastalıkları). | | | 12 | Yaşlılık Döneminin Psikolojik Yönleri (Yaşlılık Döneminin Gelişimsel Görevleri, Başarılı Yaşlanmaya İlişkin Teoriler) | | | 13 | Yaşlılık Döneminin Psikolojik Yönleri (Yaşlılıkta Yaşam Olaylarının Etkisi, Yaşlılığa Ilımlı Psikolojik Hazırlık İçin Yol Göstericiler, Ölüm ve Ötenazi- vaka örneği paylaşımı ve tartışma | | | 14 | Yaşlılık Döneminin Sosyal ve Çevresel Yönleri (Son Zamanlarda Keşfedilmiş Azınlık Grubu: Yaşlılık). Yaşlılık Döneminde Karşılaşılan Kimi Sorunlar ve Sosyal Hizmet | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Zastrow, Charles ve Karen Kirst Ashman. Understanding Human Behavior and the Social Environment. Second Edition. Nelson Hall Publishers, Chicago:1990.
Işık, Oğuz. Melih Pınarcıoğlu. Nöbetleşe Yoksulluk. Sultanbeyli Örneği. İletişim Yayınları. 1. Baskı. İstanbul, 2001.
İl, Sunay. "Evlilik ve Eş Seçimi," H.Ü. Sosyal Hizmetler Dergisi. (Deprem Özel Sayısı). 1,10:16-20, 1999.
İkizoğlu, Musa. "Yoksulluk ve Yaşam Kalitesi," Sosyal Hizmette Yeni Yaklaşımlar ve Sorunlar: Prof. Dr. Nihal Turan'a Armağan. Ed.:Duyan Veli ve Aliye Mavili Aktaş. 161-169, Ankara:2001.
Kahramanoğlu, Ertan. "Yaşlılık ve Sağlıklı Sosyal Çevre," Yaşam Boyu Sosyal Hizmet: Prof. Dr. Sema Kut'a Armağan. 290-294. Ankara:1999.
Koşar, Nesrin G. Sosyal Hizmetlerde Yaşlı Refahı Alanı. Şafak Matbaacılık, Ankara: 1996.
Lambley, Peter. Orta Yaşın İsyanı. Çev: Semra Eren. HYB Yayıncılık. Birinci Baskı. Ankara:1999. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Ev Ödevi | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 8 | 5 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 | Ev Ödevi | 10 | 5 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|