Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230500202102 | YENİ MEDYA | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı yeni medyanın geleneksel medya anlayışından farklılaşan yönlerini ortaya koyarak, öğrencilerin gelişen teknolojik altyapıyla giderek yaygınlaşan yeni medya uygulamalarını etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Burak İLİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Yeni medyanın geleneksel medyadan farklılaşan yönlerini tanır | 2 | Yeni medyayı etkin biçimde kullanmayı çözer. | 3 | Yeni medya kullanımının toplumsal değişim ve dönüşümler üzerindeki etkisini analiz eder | 4 | Yeni medyanın kişilerarası ilişkiler üzerindeki etkilerini analiz eder | 5 | Yeni medya odaklı kampanyalar ve çalışmalarda ne yapması gerektiğine karar verir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Dersin içeriği yeni medya, geleneksel medya, yeni medya teknolojileri, yeni medyada içerik üretimi, internet kullanımı, sosyal ağlardır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Yeni medyanın tanımlanması, kavramsal ve teorik çerçevesi | | | 2 | Yeni medyanın geleneksel medya karşılaştırması | | | 3 | Yeni medyayla ilişkili kavramlar (sosyal ağ, web2.0, vb) | | | 4 | Yeni medyanın teknolojik altyapısı ve araçları | | | 5 | Yeni medya ve gündem yaratma gücü | | | 6 | Yeni medya ve kurumsal iletişim | | | 7 | Ara sınav | | | 8 | Yeni medya ve siyasal iletişim | | | 9 | Yeni medya ve toplumsal hareketler | | | 10 | Yeni medya ve etik | | | 11 | Yeni medya uygulamaları | | | 12 | Yeni medyanın geleceği | | | 13 | Yeni medya ve yayıncılık | | | 14 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
K1. Öztürk, M. C. (2013). Dijital İletişim ve Yeni Medya. Anadolu Üniversitesi Yayın No: 2959, Eskişehir. K2. Yolcu, Ö. (xx) Yeni İletişim Ortamları. İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi. K3. Fuchs, C. (2018). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. NotaBene Yayınları, İstanbul. K4. Binark, M., Dikmen, E. Ş. (2020). Yeni Medya Araştırmalarında Etik Bakış Açısı ve Uygulamalar. Alternatif Bilişim Derneği, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Soru-Yanıt | 12 | 3 | 36 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|