Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 230500201100 | HALKLA İLİŞKİLER – I | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere Halkla İlişkileri ve onun rollerini, uygulanış biçimlerini, lobicilik faaliyetlerini örgütler bağlamında öğretmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Hakan IRAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları açıklar. | 2 | Halkla ilişkiler karma elemanlarını sıralar. | 3 | Halkla ilişkilerin gelişimini değerlendirir. | 4 | Öğrenciler halkla ilişkiler disiplininde araştırmayı açıklayabilecektir. | 5 | Lobicilik, yönetim danışmanlığı, duyurum, kamu yararına faaliyetler ve kurumsal reklamcılığı tanımlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1. İşletmelerde Halkla İlişkilerin Tanımı, Önemi ve Tarihsel Gelişimi
2 Halkla İlişkiler Kavramıyla İlişkili Kavramlar
3 Sosyal sorumluluk ve Halkla İlişkiler Kavramı
4 Örgüt Kültürü ve Halkla İlişkiler Kavramı |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Örgütlerde iletişim biçimleri ve araçları nelerdir? | | | 2 | Örgütlerde iletişim biçimleri ve araçları nelerdir? | | | 3 | Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı | | | 4 | Halkla ilişkiler karması; duyurum, kurumsal reklam, basın sözcülüğü, kamu yararına faaliyetler, lobicilik, yönetim danışmanlığı | | | 5 | Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü | | | 6 | Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü | | | 7 | Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü | | | 8 | Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan metotlar | | | 9 | Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan metotlar | | | 10 | Halkla ilişkilerde planlama ve programlama, stratejik yönetim: strateji ve taktiklerin belirlenmesi, programın yazılması: program planı, hedef kitlenin belirlenmesi, bütçeleme ve programın öntestinin yapılması | | | 11 | Halkla ilişkiler programının uygulanması | | | 12 | Halkla ilişkiler programının değerlendirilmesi | | | 13 | Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar | | | 14 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Halkla İlişkiler - Filiz Balta Peltekoğlu |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|