Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
190500208101KURUM VE KURULUŞLARDA İLETİŞİM VE REKLAMCILIKZorunlu484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrenciye bir kurum için kurumsal iletişim planı tasarlayabilecek, hazırlanmış bir kurumsal iletişim planı içerisinde, çeşitli alt başlıklarda uygulayıcı olarak rol alabilecek ve bir kurumun kurum içi ve kurum dışı iletişim çalışmalarını analiz edebilecek düzeye eriştirebilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ali Parim
Öğrenme Çıktıları
1Kurumlarda iletişim ve reklamcılık sürecinin temel bilimsel perspektifini kavrar ve bu alanda teorik ve pratik uygulamada yetkinlik kazanır.
2Kurumsal iletişim, ikna kuramları ve iletişim yönetimi konularında bilgi ve becerisini artırarak mesleki anlamda yetkinlik kazanır.
3Kurumsal iletişim ve reklamcılık alanında edindiği bilgi ve becerileri yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve iş hayatına hazır hale gelir.
4Teknolojik, kültürel ve sosyal gelişmeleri gözlemleyecek ve bu değişiklikleri sahada uygulayabilecek düzeye erişir.
5Düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici hale getirmek için gereken düşünce ve bilgileri toplayarak düzenleyip bir araya getirebilme becerisi kazanır.
6Mesleki ve bilimsel çalışmalarında, iletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahip olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
BULUNMUYOR
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
BULUNMUYOR
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde kurum ve kuruluşlarda iletişim ve reklam süreci tüm yönleriyle anlatılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Temel kavramlar ve tanımları
2Kurumlarda iletişim ve reklamcılığa stratejik bakış
3Kurumsal algı ve itibar
4Kurum kültürü, kurum kimliği ve değerlerin çalışanlara benimsetilmesi
5Kurum ve kuruluşlarda paydaşlar ve iletişim
6Kurum ve kuruluşlarda iletişim ve reklamcılık sürecinde kullanılan strateji, teknik ve araçlar
7Ara sınav
8Kriz yönetimi; krizin tanımı, kriz yönetim süreci, kriz iletişim planı
9Kurum ve kuruluşlarda iletişim sürecinde internet ve sosyal medya
10Kurum-medya ilişkisi
11Örnek olay incelemesi
12Örnek olay incelemesi
13Değerlendirme
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Akyürek, Rüveyde . Kurumsal İletişim Yönetimi, Anadolu Üniv. Yay., 2005 - Canöz, Nilüfer. Kurumsal Reklamcılık, Konya: Palet Yayınları, 2016
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
HAYIR
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11818
Final Sınavı11818
Derse Katılım12424
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1435343445345554333543543543
ÖÇ2554345555554455334443554534
ÖÇ3554444545454554445554554454
ÖÇ4453444444445554545555454445
ÖÇ5544455555544555444454445445
ÖÇ6555554455455445444443353444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr