|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 190500201104 | SOSYOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplum ve birey arasındaki ilişkiyi; toplumsal yapı ve toplumsal kurumlar üzerinden bağlantılandırarak öğrencilerin toplumsal hayatı anlamlandırmalarına yardımcı olmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Ümmü BULUT KESKİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sosyoloji ile ilgili temel kavramları belirleyebilecek | 2 | Sosyoloji ile ilgili temel kuramları açıklayabilecek | 3 | kuramsal bilgilerle olay ve olgular arasında ilişki kurabilecekler | 4 | Sosyoloji ile ilgili kavram ve teorilerin uygunluğunu günümüzle ve ülkemiz toplum ve kültürüyle ilişkilendirebilecek | 5 | Elde edilen sonuçlara göre teori ve metotları yeniden yorumlayıp ilişkilendirebilecek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sosyoloji, toplumsal ilişkilerin, kurumların, toplumsal yaşamın, değişmenin ve insani davranışın sebep ve sonuçlarının bilimsel incelemesidir. Sosyologlar, her tür konuyla ilgilenirler. Onlar, grupların yapılarını, örgütleri, evlilik kurumunu, boşanmayı, çocuk yetiştirmeyi, tabakalaşmayı, sınıfları, hareketliliği, din, hukuk, işletme ve hükümetleri ve bu bağlamda insanların nasıl etkileşimde bulunacaklarını araştırır. Sosyologlar bilimsel metotları kullanarak, muhtemel toplumsal sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunan araştırmalar yürütürler. Onlar, toplumlar, cemaatler, kurumlar, bürokrasiler, küçük topluluklar, kişilerarası ilişkiler, sosyal hareketler, kolektif davranış, sınıflar ve çatışma konularında teoriler inşa ederler. Sosyoloji, hayatımız ve dünya hakkında önemli sorunları açıklayan ve analiz eden, ufkumuzu açan, heyecan verici bir çalışma alanıdır. Kişisel düzeyde sosyoloji, romantik aşk, kimlik, aile çatışması, sapkın davranış, yaşlanma ve inançlar gibi olguların sebeplerini ve sonuçlarını araştırır. Sosyologlar farklı araştırma yöntemleri kullanırlar. Sosyologlar, grupların günlük yaşamlarını gözlemler, büyük çaplı anket çalışmaları yürütürler, tarihsel dokümanları yorumlarlar, seçim sonuçlarını analiz ederler, mülakat ve laboratuar deneyleri yaparlar. Sosyoloji, bireylerin yaşamlarındaki değişmeyi, insan davranış kalıplarındaki karmaşık ilişkileri, toplumun yapı ve dinamiklerini anlamayı sağlar. Sosyoloji, sosyal yaşamın daha derinden sorgulanmasını ve anlaşılmasını sağlar. O bizim farkında lığımızı artıran bir disiplindir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sosyolojinin tanımı, konusu, gayesi, farklılığı, sınırları ve sosyal bilimler içindeki yeri | | | 2 | Sosyolojinin doğuşu | | | 3 | Sosyolojinin doğuşu | | | 4 | Öncü sosyologların temel görüşleri | | | 5 | Öncü sosyologların temel görüşleri | | | 6 | Çağdaş sosyolojinin temel özellikleri | | | 7 | Çağdaş sosyolojinin temel özellikleri | | | 8 | sosyolojide yeni yaklaşımlar | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Sosyolojide metodoloji hakkında genel bilgi | | | 11 | Aile kurumu | | | 12 | Grup sosyal statü, sosyal rol, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler | | | 13 | Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi | | | 14 | Türkiye'de sosyolojinin doğuşu ve gelişmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Zafer DURDU, Sosyolojide Temel Kavramlar ve Kurucu Fikirler, 2014, Detay yayıncılık | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 1 | 25 | 25 | Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 42 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|