Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201003106SOSYOLOJİYE GİRİŞZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sosyoloji pratiği imgeleme dayanarak düşünmeyi ve kişinin kendisini toplum yaşamı hakkında daha önce edindiği düşüncelerden uzaklaştırmasını sağlamak sistematik inceleme yöntemlerinin ve kuramların kanıtlar ile mantıksal uslamlamalar ışığında değerlendirilmesini içermesi anlamında bir bilim olduğunu göstermek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Alaaddin Yanardağ
Öğrenme Çıktıları
1Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur.
2Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir.
3Kültürel duyarlılıklarımızı arttırmanın, farklı kültürel değerlerin varlığının bilincinde olan politikalar belirlemenin bir aracının olduğunu bilir.
4Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir.
5Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sosyolojinin tanımı, alanı, yöntem ve araştırma teknikleri; sosyal organizasyon, kültür-sosyalizasyon; gruplar; tabakalaşma; demografya ve sosyal değişmeye ilişkin temel kavramların açıklanması ve incelenmesi yapılmaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sosyoloji nedir? Kültür, toplum ve birey
2Toplum türleri, Toplumsal etkileşim ve Günlük yaşam
3Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Beden; yeme, hastalık ve yaşlılık
4Aile, evlilik ve kişisel yaşam
5Sapkınlık ve Suç Etnik durum ve ırk
6Tabakalaşma ve sınıf yapısı Modern örgütler
7İş ve ekonomik yaşam
8Hükümet, politik güç ve savaş
9Kitle iletişim araçları ve popüler kültür; Eğitim
10Din
11Kentler ve Modern Ketliliğin gelişimi
12Devrimler ve Toplumsal Hareketler
13Küresel değişim ve ekolojik bunalım
14Sosyoloji ve kuramı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Anthony Giddens, Sosyoloji, İstanbul, 2008 Topses, Devrim, M.(2012), Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara. Doğan, İsmail(2012), Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara. Tezcan, Mahmut (2006), Eğitim Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım3412
Tartışma3412
Takım/Grup Çalışması3412
Gözlem3412
Alan Çalışması166
Makale Kritik Etme3412
Bireysel Çalışma3412
Okuma3412
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr