Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201001101KUR'AN OKUMA VE TECVİD -1Zorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Ahmet DAĞ
Öğrenme Çıktıları
11. Kur’an okumanın faziletini kavrayabilme 2. Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinme 3. Tecvid ilminin kavramlarını (ıstılahlarını) kullanabilme 4. Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın ilk beş cüzünü “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme 5. Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetlerin meallerini anlayabilme
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Öğrencinin Kuran metninin nasıl anlaşılması gerektiğini kavrar, Kuranı sürekli okuması sağlanır
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tecvid'in tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi, 1. cüzün yüzünden okunması
2Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Namaz Dualarının talim üzere ezbere okunması
3Medd ve Çeşitleri konusunun işlenmesi, 2 ve 3. cüzün yüzünden okunması,
4Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Fatiha Suresi’nin talim üzere ezbere okunması
5İdğâm ve Çeşitler konusunun işlenmesi, 4 ve 5. cüzün yüzünden okunması
6Râ'nın Hükümleri konusunun işlenmesi, Fil ve Kureyş Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması
7Râ'nın Hükümleri konusunun işlenmesi, 6 ve 7. cüzün yüzünden okunması
8Mâûn ve Kevser Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması
9Kalkale konusunun işlenmesi, 8-9. cüzün yüzünden okunması,
10Lafzatullâh'ın Lâm'ı konusunun işlenmesi, Kâfirun ve Nasr Sureleri’nin talim üzere ezbere okunmasıLafzatullâh'ın Lâm'ı konusunun işlenmesi, Kâfirun ve Nasr Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması
1110 ve 11. cüzün yüzünden okunması
12Sekte konusunun işlenmesi,Tebbet ve İhlas Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması
13Zamir konusunun işlenmesi, 12. ve 13. cüzlerin yüzünden okunması
14Felak ve Nas Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması, 14. ve 15. cüzlerin yüzünden okunması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları, Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7535
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5420
Sözlü Sınav224
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr