Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 210201304110 | BİLİM FELSEFESİ VE MANTIK | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
bilim felsefesi ile bilimin ve bilimselliğin mantığının doğru olarak öğrenilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ahmet Kavlak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci hem felsefe tarihinde bilimsellik ile ilgili ortaya konulan görüşleri öğrenir, hem de bilim ve bilimselliğin kriterini öğrenir. Bilim ve bilimsellik adıyla ortaya çıkan ideolojilerin kritiğini yapabilir. bilimsel olan ile olmayanın ayırımını yapabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Felsefe tarihinde Aristoteles'ten günümüze kadar gelen bilim felsefesi ile ilgili ortaya konulan kriterlrein ve mantığının öğrenilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Aristoteles'in bilimin metodu anlayışı ve tümdengelim | | | 2 | Descartes ve kesin bilgi | | | 3 | Gazzali ve kesin bilgi | | | 4 | Francis Bacon and tümevarım | | | 5 | David Hume ve kesin bilgi | | | 6 | David Hume and kesin bilgi | | | 7 | Kant ve eleştiri felsefesi | | | 8 | Kant ve eleştiri felsefesi | | | 9 | Viyana Çevresi ve mantıksal pozitivizm veya mantıksal deneycilik | | | 10 | Viyana Çevresi ve mantıksal pozitivizm veya mantıksal deneycilik | | | 11 | Husserl fenomenolojisi ve kesin bilgi | | | 12 | Thomas Kuhn ve paradigma | | | 13 | Popper ve yanlışlanabilirlik | | | 14 | İslamın bilim ve bilimsellik anlayışı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cemal yıldırım, bilim felsefesi.
Hans Riechenbach, bilimsel felsefenin doğuşu.
Ahmet Kavlak, İmkan üzerine.
Ahmet Kavlak, nedensellik üzerine.
Ahmet Kavlak, bilimsellik Üzerine |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Derse Katılım | 1 | 10 | Soru-Yanıt | 1 | 10 | Beyin Fırtınası | 1 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Okuma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 50 | Seminer | 1 | 30 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 6 | 1 | 6 |
Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
Tartışma | 4 | 1 | 4 |
Soru-Yanıt | 4 | 1 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 4 | 2 | 8 |
Makale Kritik Etme | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|