Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 210201303108 | DİN EĞİTİMİ | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Egitim, din eğitimi, eğitim psikoloji arasındaki ilişki, islam'a göre din eğitimi, din eğitiminin metotları, din eğitiminin genel eğitim içindeki yeri konularının verilmesi suretiyle öğrencilerin bu konuları öğrenmelerini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin Yiğit |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ve din eğitimiyle ilgili temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 2 | Din eğitimi biliminin doğuşunu açıklar. | 3 | Din Eğitimi biliminin diğer bilimler arasındaki konumunu açıklar. | 4 | Din eğitimi biliminin alanını, amacını ve görevlerini açıklar. | 5 | Din eğitiminde program geliştirmede etkili olan hususları açıklar. | 6 | Maneviyat eğitiminin neliğini, gerekliliğini, temellendirilmesini ve unsurlarını kavrar. | 7 | Din öğretimine özgü programları açıklar. |
|
Öğrenim Türü |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Eğitim, din eğitimi, Din eğitiminde metot ve teknikler, genel eğitim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Eğitimi dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, din eğitimi bilimi temel kavramları | | | 2 | Din eğitimi bilimi temel kavramları | | | 3 | Din Eğitimi biliminin doğuşu, diğer bilimler arasındaki konumu Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri | | | 4 | Din eğitimi ve öğretiminin temelleri ve hedefleri | | | 5 | Din eğitimi yaklaşımları Din öğretimine özgü programlar | | | 6 | Din eğitiminin tarihsel gelişimi -Cumhuriyet öncesi dönem - İlk ve ortaokulda din eğitimi -İmam hatip okullarında din eğitimi -Yüksek öğretimde din eğitimi -Kur’an kurslarında din eğitimi | | | 7 | Ailede din eğitimi | | | 8 | Maneviyat Eğitimi: Gelişim Dönemlerine Göre Manen Güçlü Olmayı Gerektiren Etkenler | | | 9 | Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat | | | 10 | Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat | | | 11 | Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi | | | 12 | Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi | | | 13 | Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları | | | 14 | Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Beyza Bilgin, Mualla Selçuk, Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara 2000.
Bayraktar Bayraklı, İslamda Eğitim, ifav, İstanbul, 1989.
Cemal Tosun, Din Eğitimine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2002.
Abdurrahman Dodurgalı, Din Eğitimi ve Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler, İstanbul 1999. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Okuma | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|