Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
210201303108DİN EĞİTİMİZorunlu474
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Egitim, din eğitimi, eğitim psikoloji arasındaki ilişki, islam'a göre din eğitimi, din eğitiminin metotları, din eğitiminin genel eğitim içindeki yeri konularının verilmesi suretiyle öğrencilerin bu konuları öğrenmelerini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Yasin Yiğit
Öğrenme Çıktıları
1Eğitim ve din eğitimiyle ilgili temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar.
2Din eğitimi biliminin doğuşunu açıklar.
3Din Eğitimi biliminin diğer bilimler arasındaki konumunu açıklar.
4Din eğitimi biliminin alanını, amacını ve görevlerini açıklar.
5Din eğitiminde program geliştirmede etkili olan hususları açıklar.
6Maneviyat eğitiminin neliğini, gerekliliğini, temellendirilmesini ve unsurlarını kavrar.
7Din öğretimine özgü programları açıklar.
Öğrenim Türü
Uzaktan Eğitim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Eğitim, din eğitimi, Din eğitiminde metot ve teknikler, genel eğitim.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Din Eğitimi dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, din eğitimi bilimi temel kavramları
2Din eğitimi bilimi temel kavramları
3Din Eğitimi biliminin doğuşu, diğer bilimler arasındaki konumu Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
4Din eğitimi ve öğretiminin temelleri ve hedefleri
5Din eğitimi yaklaşımları Din öğretimine özgü programlar
6Din eğitiminin tarihsel gelişimi -Cumhuriyet öncesi dönem - İlk ve ortaokulda din eğitimi -İmam hatip okullarında din eğitimi -Yüksek öğretimde din eğitimi -Kur’an kurslarında din eğitimi
7Ailede din eğitimi
8Maneviyat Eğitimi: Gelişim Dönemlerine Göre Manen Güçlü Olmayı Gerektiren Etkenler
9Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat
10Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat
11Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi
12Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi
13Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları
14Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Beyza Bilgin, Mualla Selçuk, Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara 2000. Bayraktar Bayraklı, İslamda Eğitim, ifav, İstanbul, 1989. Cemal Tosun, Din Eğitimine Giriş, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2002. Abdurrahman Dodurgalı, Din Eğitimi ve Öğretiminde İlkeler ve Yöntemler, İstanbul 1999.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım111
Makale Kritik Etme5525
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma21020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma21530
Okuma2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)113
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15455555
ÖÇ25444444
ÖÇ35555555
ÖÇ45555555
ÖÇ55554555
ÖÇ65555555
ÖÇ74444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr