Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
210201302109İSLAM BİLİM TARİHİZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
öğrencinin, İslam tarihinde bilimsel anlamda yapılan çalışmalar ve bilim adamların hakkında bilgi sahibi olması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç Dr Ahmet Kavlak
Öğrenme Çıktıları
1İslam bilim tarihinin bilim adamları üzerinden pratik ve torik olarak ve kronolojik olarak öğretilmesi
Öğrenim Türü
Uzaktan Eğitim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
İslam dininin ortaya çıkmasından itibaren İslam dünyasında yapılan bilimsel teorik ve pratik çalışmaların sistematik olarak verilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1tarih kavramı, bilim kavramı ve bilim tarihi kavramları
2İslam öncesi bilim tarihi
3Auguste Comte, Adnan Adıvar, Aydın Sayılı
4İslam biliminin doğuşunda farklı medeniyetlerin ve fetihlerin etkisi
5Abbasi dönemi bilimsel çalışmalar
6İslam dünyasında astronomi, matematik, tıp ve coğrafya alanındaki gelişmeler
7Endülüs biliminin gelişmesi
8XIII. yüzyıl İslam dünyasındaki bilimsel gelişmeler
9İslam biliminin Avrupa'ya etkileri
10Osmanlıda bilimsel gelişmeler
11matematikçiler; El Harezmi, İbn El Heysem, Nasuriddin Tusi
12coğrafyacılar; Belhi Ebu Zeyd, Uluğ Bey, Piri Reis, İbni Battuta
13Astronomi,; Ferazi, Yahya b. Ebu Mansur, Fergani, Battani, Biruni, Ali Kuşçu
14Fizik ve kimya; Cabir b. Hayan, Ebubekir Razi, İbn El-Heysem, Tıp; İbni Sina, Ebubekir Razi, İbnu Nefs, felsefe, Farabi, İbni Sina, Gazali, İbni Rüşd
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İslam bilim tarihi, Fuat Sezgin.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım11414
Tartışma155
Soru-Yanıt11010
Beyin Fırtınası155
Makale Kritik Etme155
Bireysel Çalışma155
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Okuma155
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)74
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14444444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr