Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 210201301112 | DİN FELSEFESİNİN KAYNAKLARI | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
felsefenin ve dinin ortak kavramlarının netleştirilmesi ve ispat usulleri |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç Dr Ahmet Kavlak. Doç Dr Hasan Ocak |
Öğrenme Çıktıları |
1 | öğrenci felsefe ve din arasındaki ortak kavram ve problemlerin tarihi hakkında bilgi sahibi olur,, problemleri tartışabilir, problemleri temsil eden filozofların fikirleri hakkında hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
din ve felsefenin ortak kavramları olan Tanrı, ruh, ölüm gibi kavramlar üzerindeki tartışmaların karşılaştırılması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din felsefesi nedir? | | | 2 | Tanrı kavramı | | | 3 | Din felsefesi ve Kelam | | | 4 | Delil, ispat, bürhan, tümevarım, tümdengelim kavramları | | | 5 | kanun, içgüdü, ilim, kuvvet kavramları | | | 6 | ontolojik delil | | | 7 | kozmolojik delil, imkan delili, hudus delili | | | 8 | kozmolojik delil, imkan delili, hudus delili | | | 9 | nizam ve gaye delili, evrim kuramı | | | 10 | ahlak delili | | | 11 | kötülük problemi | | | 12 | ateizm, deizm, panteizm | | | 13 | ruh ve ölümsüzlük | | | 14 | insan hürriyeti | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
din felsefesi, Mehmet Aydın.
din felsefesi, Recep Kılıç.
din felsefesi, Latif Tokat, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|