Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
210201301102HADİS I Zorunlu353
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere klasik hadis kitapları olan "Kütüb-ü Sitte" eserlerinden "Cami" türü eserleri yakından tanıtmaya çalışmak. Meşhur "Cami" türü eserlerin bazı bölümlerden hadisler seçip, bu hadisleri Hadis İlmi prensiplerine göre incelemek, onlardan dinî veya dünyevî alanda yararlanabilecekleri bazı pratik faydalar elde etme becerisi geliştirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Seyid GECİT
Öğrenme Çıktıları
1Kütüb-ü Sitte eserlerinden Sünen türü eserleri ve mülelliflerini tanımlar.
2Kütüb-ü Sitte eserlerinden Sünen türü eserleri ve mülelliflerini tanımlar.
3Derste okunan hadislerin sened ve metin analizini yapar.
4Ele alınan hadisler üzerinden hayatına tatbik edebileceği dinî ve dünyevî faydaları sıralar.
5Oryantalist ve hadis inkarcılarının eleştirdikleri hadisleri analiz edip onlara karşı savunmayı öğrenir.
Öğrenim Türü
Uzaktan Eğitim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste öğrencilere temel hadis kitapları ve müellifleri tanıtılır. "Cami" türü eserlerinden bazı hadis bölümleri Arapça olarak seçilir. Seçilen bu hadisler tercüme edilip sened ve metin tahlilleri yapılır. Son olarak okunan hadislerden elde edilecek faydalar maddeler haline getirilip listelenir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bu derste öğrencilere temel hadis kitapları ve müellifleri tanıtılır.
2"Cami" türü eserlerinden bazı hadis bölümleri Arapça olarak seçilir.
3Seçilen bu hadisler tercüme edilip sened ve metin tahlilleri yapılır.
4Okunan hadislerden elde edilecek faydalar maddeler haline getirilip listelenir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sahih-i Buharî / Kitâbu'l-îman, Sahih-i Müslim / Kitâbu'l-îman. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Kütübü Sitte, Cami, Buharî ve Müslim maddeleri. Sahih-i Buharî ve Sahih-i Müslim tercümeleri. Tecrîd-i Sarih Tercümesi/ Ahmet Naim. Hadis Usülü/ Prof. Dr. Ahmet Yücel, Hadis Tarihi/ Prof. Dr. Bekir Kuzudişli.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Ev Ödevi150
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri20
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri80
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım428
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10110
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)78
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ14545555
ÖÇ25445544
ÖÇ35444545
ÖÇ44554554
ÖÇ55545445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr