Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 210201301102 | HADİS I | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere klasik hadis kitapları olan "Kütüb-ü Sitte" eserlerinden "Cami" türü eserleri yakından tanıtmaya çalışmak. Meşhur "Cami" türü eserlerin bazı bölümlerden hadisler seçip, bu hadisleri Hadis İlmi prensiplerine göre incelemek, onlardan dinî veya dünyevî alanda yararlanabilecekleri bazı pratik faydalar elde etme becerisi geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Seyid GECİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kütüb-ü Sitte eserlerinden Sünen türü eserleri ve mülelliflerini tanımlar. | 2 | Kütüb-ü Sitte eserlerinden Sünen türü eserleri ve mülelliflerini tanımlar. | 3 | Derste okunan hadislerin sened ve metin analizini yapar. | 4 | Ele alınan hadisler üzerinden hayatına tatbik edebileceği dinî ve dünyevî faydaları sıralar. | 5 | Oryantalist ve hadis inkarcılarının eleştirdikleri hadisleri analiz edip onlara karşı savunmayı öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu derste öğrencilere temel hadis kitapları ve müellifleri tanıtılır. "Cami" türü eserlerinden bazı hadis bölümleri Arapça olarak seçilir. Seçilen bu hadisler tercüme edilip sened ve metin tahlilleri yapılır. Son olarak okunan hadislerden elde edilecek faydalar maddeler haline getirilip listelenir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Bu derste öğrencilere temel hadis kitapları ve müellifleri tanıtılır. | | | 2 | "Cami" türü eserlerinden bazı hadis bölümleri Arapça olarak seçilir. | | | 3 | Seçilen bu hadisler tercüme edilip sened ve metin tahlilleri yapılır. | | | 4 | Okunan hadislerden elde edilecek faydalar maddeler haline getirilip listelenir. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Sahih-i Buharî / Kitâbu'l-îman, Sahih-i Müslim / Kitâbu'l-îman. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Kütübü Sitte, Cami, Buharî ve Müslim maddeleri. Sahih-i Buharî ve Sahih-i Müslim tercümeleri. Tecrîd-i Sarih Tercümesi/ Ahmet Naim. Hadis Usülü/ Prof. Dr. Ahmet Yücel, Hadis Tarihi/ Prof. Dr. Bekir Kuzudişli. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Ev Ödevi | 1 | 50 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 20 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 80 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|