Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201004102 | İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslam medeniyeti tarihi ve süreç içinde ortaya çıkan kurumların yapısı hakkında genel bilgi vermek, başta Batı medeniyeti olmak üzere ve diğer medeniyetlerle olan ilişkilerini incelemek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Abdulhalim OFLAZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Dünya medeniyetleri arasında İslam medeniyetinin hangi özelliklerle öne çıktığını değerlendirebilme.;
2. İslam öncesi kültür ve medeniyetlerin temel özelliklerini analiz edebilme.;
3. İslam öncesi kültür ve medeniyetlerin İslam medeniyetine etkilerini kavrayabilme.;
4. İslam medeniyetinin temelleri ve niteliklerini açıklayabilme.;
5. İslam medeniyetinin Abbasiler döneminde ulaştığı noktayı ve özellikle Avrupa’da büyük ölçüde kendini hissettiren Endülüs Emevilerinin rolünü kavrayabilme.;
6. Türklerin İslam medeniyetine sağladığı katkılar ile bu medeniyetin onların kültürlerinde ne tür değişimlere yol açtığını değerlendirebilme.;
7. İslam medeniyetinin Batı’ya etkileri konusunda fikir yürütebilme.;
8. İslam medeniyetinde yetişen önemli bilim adamları ile bunların dünya uygarlığına katkıları hakkında yorum yapabilme.;
9. İslam medeniyetinde oluşan hilafet ve devlet yönetimi, eğitim-öğretim, vakıf, hukuk kurumları hakkında değerlnedirme yapabilme.;
10. İslam medeniyetinde oluşan ekonomik, askeri kurumlar ile şehirleşme hakkında değerlendirme yapabilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Zorunlu |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültür ve Medeniyet kavramları | | | 2 | Medeniyetler Tarihinde İslâm Medeniyeti | | | 3 | İslâm Medeniyetinin Öne Çıkan Değerleri | | | 4 | İslâm Medeniyetinin Batı Medeniyetine Etkisi | | | 5 | Diğer Medeniyetlerin İslâm Medeniyetine Etkisi | | | 6 | İslâm Medeniyetinde Kurumların Ortaya Çıkışı | | | 7 | Devlet Yönetimi: Hilâfet, Vezirlik ve Divan | | | 8 | İslâm Medeniyetinde Bilim ve Eğitim-Öğretim | | | 9 | Sosyal Yardımlaşma ve Vakıf | | | 10 | İslâm'da Adalet Anlayışı ve Hukuk Kurumları | | | 11 | İktisadî ve Askerî Yapı | | | 12 | İslâm Medeniyetinde Toplumsal Yapı | | | 13 | Şehirleşme ve Bazı İslâm Şehirleri | | | 14 | İslâm Medeniyetinde Sanat ve Edebiyat | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Cahid Baltacı, İslam Medeniyeti Tarihi, İstanbul 2005.
2. İ.Sarıçam-S.Erşahin, İslâm Medeniyeti Tarihi, Ankara 2007. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|