Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
170201004101KELAM TARİHİCompulsory242
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Kelamın oluşum, gelişim ve dönüşüm süreçlerini öğretmek.
Name of Lecturer(s)
Doç.Dr. Ali Yıldız Musahan
Learning Outcomes
1Öğrenciler islamın ana kaynaklarından (Kuran ve Sünnet) itikadi konuları öğrenme fırsatı yakalar.
2İtikadi konuların neler olduğunu ve bunlarla ilgili temel bilgileri edinebilmek için naklin ve aklın birlikte kullanılacağını kavrarlar.
3İnancın teşekkülünde imanın önemini ögeleriyle birlikte öğrenme fırsatı yakalarlar.
4 İman,amel,ahlak birlikteliğini mümin hayatında gerçekleştirmenin usullerini ve temel bilgilerini kavrarlar
Mode of Delivery
İkinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Kelam ilminin esaslarını öğrenmeye elverir kaynakları tanıyarak ve tarayarak öğrenme fırsatı yakalar. Dinin vazgeçilmez ve temel esasları olan inanç esaslarını ve bu esasların hayatımızdaki yerini önemini kavrar.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1İslam’ın erken döneminde ortaya çıkan inanç tartışmaları
2Kader inancı, İman-amel ilişkisi, İlahi sıfatlar
3 Kelam ilminin teşekkül devri ve kurucuları
4 Kelamcılarla Hadisçiler Arasındaki Münakaşalar
5Kelam ilminin tanımı ve içeriği
6Kelam ekollerinin ortaya çıkışı ve aralarındaki tartışmalar.
7Kelam ekollerinin gelişim ve değişim süreçleri.
8ARA SINAV
9Mutezile a-Basra Mutezilesi, b-Bağdad Mutezilesi
10Mu'tezili Kelamcılar
11Ehl-i Sünnet a-Eş’arilik, b-Maturidilik.
12Eş'ari ve Matüridi Kelamcılar.
13Osmanlı Dönemi Kelam Çalışmaları
14Çağdaş Kelam Çalışmaları
15Çağdaş Kelam Çalışmaları
16Final
Recommended or Required Reading
1. Şaban Ali Düzgün (Editör), Kelam Tarihi, Grafiker Yayınları, 2015 2. Recep Ardoğan, Akideden Kelama-Kelam Tarihi, Klm Yayınları, 2017 3. Bekir Topaloğlu, Kelam İlmi, İstanbul ty. 4. Ali Yıldız Musahan, Ebu Hanifenin Beş Eseri ve Tercümesi, Araştırma Yayınları, 2016
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım5210
Tartışma4312
Soru-Yanıt339
Beyin Fırtınası5420
Makale Kritik Etme4312
Okuma4416
Ev Ödevi5420
TOTAL WORKLOAD (hours)102
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
LO15555555
LO25555555
LO35555555
LO45555555
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr