Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 170201004101 | KELAM TARİHİ | Compulsory | 2 | 4 | 2 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Kelamın oluşum, gelişim ve dönüşüm süreçlerini öğretmek. |
Name of Lecturer(s) |
Doç.Dr. Ali Yıldız Musahan |
Learning Outcomes |
1 | Öğrenciler islamın ana kaynaklarından (Kuran ve Sünnet) itikadi konuları öğrenme fırsatı yakalar. | 2 | İtikadi konuların neler olduğunu ve bunlarla ilgili temel bilgileri edinebilmek için naklin ve aklın birlikte kullanılacağını kavrarlar. | 3 | İnancın teşekkülünde imanın önemini ögeleriyle birlikte öğrenme fırsatı yakalarlar. | 4 | İman,amel,ahlak birlikteliğini mümin hayatında gerçekleştirmenin usullerini ve temel bilgilerini kavrarlar |
|
Mode of Delivery |
İkinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Kelam ilminin esaslarını öğrenmeye elverir kaynakları tanıyarak ve tarayarak öğrenme fırsatı yakalar.
Dinin vazgeçilmez ve temel esasları olan inanç esaslarını ve bu esasların hayatımızdaki yerini önemini kavrar. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | İslam’ın erken döneminde ortaya çıkan inanç tartışmaları
| | | 2 | Kader inancı, İman-amel ilişkisi, İlahi sıfatlar
| | | 3 | Kelam ilminin teşekkül devri ve kurucuları
| | | 4 | Kelamcılarla Hadisçiler Arasındaki Münakaşalar
| | | 5 | Kelam ilminin tanımı ve içeriği
| | | 6 | Kelam ekollerinin ortaya çıkışı ve aralarındaki tartışmalar.
| | | 7 | Kelam ekollerinin gelişim ve değişim süreçleri.
| | | 8 | ARA SINAV
| | | 9 | Mutezile a-Basra Mutezilesi, b-Bağdad Mutezilesi
| | | 10 | Mu'tezili Kelamcılar
| | | 11 | Ehl-i Sünnet a-Eş’arilik, b-Maturidilik.
| | | 12 | Eş'ari ve Matüridi Kelamcılar.
| | | 13 | Osmanlı Dönemi Kelam Çalışmaları
| | | 14 | Çağdaş Kelam Çalışmaları
| | | 15 | Çağdaş Kelam Çalışmaları
| | | 16 | Final | | |
|
Recommended or Required Reading |
1. Şaban Ali Düzgün (Editör), Kelam Tarihi, Grafiker Yayınları, 2015
2. Recep Ardoğan, Akideden Kelama-Kelam Tarihi, Klm Yayınları, 2017
3. Bekir Topaloğlu, Kelam İlmi, İstanbul ty.
4. Ali Yıldız Musahan, Ebu Hanifenin Beş Eseri ve Tercümesi, Araştırma Yayınları, 2016 |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 5 | 2 | 10 |
Tartışma | 4 | 3 | 12 |
Soru-Yanıt | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
Ev Ödevi | 5 | 4 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|