Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201003106 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sosyoloji pratiği imgeleme dayanarak düşünmeyi ve kişinin kendisini toplum yaşamı hakkında daha önce edindiği düşüncelerden uzaklaştırmasını sağlamak sistematik inceleme yöntemlerinin ve kuramların kanıtlar ile mantıksal uslamlamalar ışığında değerlendirilmesini içermesi anlamında bir bilim olduğunu göstermek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Alaaddin Yanardağ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Birey, toplumsal eleştiriye ve reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur. | 2 | Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. | 3 | Kültürel duyarlılıklarımızı arttırmanın, farklı kültürel değerlerin varlığının bilincinde olan politikalar belirlemenin bir aracının olduğunu bilir. | 4 | Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. | 5 | Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sosyolojinin tanımı, alanı, yöntem ve araştırma teknikleri; sosyal organizasyon, kültür-sosyalizasyon; gruplar; tabakalaşma; demografya ve sosyal değişmeye ilişkin temel kavramların açıklanması ve incelenmesi yapılmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sosyoloji nedir? Kültür, toplum ve birey | | | 2 | Toplum türleri, Toplumsal etkileşim ve Günlük yaşam | | | 3 | Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik Beden; yeme, hastalık ve yaşlılık | | | 4 | Aile, evlilik ve kişisel yaşam | | | 5 | Sapkınlık ve Suç Etnik durum ve ırk | | | 6 | Tabakalaşma ve sınıf yapısı Modern örgütler | | | 7 | İş ve ekonomik yaşam | | | 8 | Hükümet, politik güç ve savaş | | | 9 | Kitle iletişim araçları ve popüler kültür; Eğitim | | | 10 | Din | | | 11 | Kentler ve Modern Ketliliğin gelişimi | | | 12 | Devrimler ve Toplumsal Hareketler | | | 13 | Küresel değişim ve ekolojik bunalım | | | 14 | Sosyoloji ve kuramı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Anthony Giddens, Sosyoloji, İstanbul, 2008
Topses, Devrim, M.(2012), Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Doğan, İsmail(2012), Eğitim Sosyolojisi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
Tezcan, Mahmut (2006), Eğitim Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Derse Katılım | 3 | 4 | 12 |
Tartışma | 3 | 4 | 12 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Gözlem | 3 | 4 | 12 |
Alan Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Makale Kritik Etme | 3 | 4 | 12 |
Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Okuma | 3 | 4 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|