Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201003105PSİKOLOJİYE GİRİŞZorunlu233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin kendilerini anlamalarına, kendilerinin ve başkalarının davranışlarını tanıma ve bunlar hakkında yeterli bir bilinç sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr.Mirpenç AKŞİT
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci; psikolojinin tanımı, konusu, alanı ve amacı hakkında yorum yapar.;
2Psikoloji konularını ilgili literatüre dayalı olarak açıklar.
3Algı ve bilinç konusunda yorumlar yapar.
4Güdülenme, duygu ve heyecan konularıyla ilgili açıklamalar yapar.
5Kişilik ve kişilikle ilgili kavramları analiz eder.
6Ruh sağlığı ve normal dışı davranışlar hakkında değerlendirmeler yapar.
7Sosyal davranış konusundaki analizler temelinde toplumun sorunlarına çözümler üretir.
8İnsanın gelişimini süreç ve etkenleriyle birlikte açıklar.
9Edindiği bilgiler çerçevesinde başkalarıyla uyumlu ilişkiler kurar.
10Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak psikoloji alanında özgün çalışmalar ortaya koyar.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Psikoloji Bilimi çeşitli alt dallarıyla birlikte son yıllarda en çok gelişme gösteren sosyal bilimlerin başından gelmektedir.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1-PSİKOLOJİ BİLİMİ 2- İNSANIN GELİŞİMİ 3- GÜDÜLER VE DUYGULAR 4- DUYUM VE ALGI 5-BİLİNÇ VE BİLİNÇ DURUMLARI 6 BİLİŞ VE ZİHİNSEL YETENEK 7 -KİŞİKİL 8- ÇATIŞMA , STRES VE BAŞAÇIKMA
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikolojinin konusu, çalışma alanı ve amacının tanıtılması
2Psikolojide farklı yaklaşımlar
3Psikolojide bilgi toplama teknik ve yöntemleri
4İnsanın gelişimi ve gelişimi yöneten faktörler
5Temel gelişim süreçleri
6Duyum ve algı konularının tanıtılması
7Bilinç ve bilinç durumları
8Güdülenme
9Duygu ve heyecanlar
10Kişilik, benlik ve kendilik kavramlarının tanıtılması
11Kişilik teorileri, kişiliğin şekillenmesi, bütünleşmesi
12Ruh sağlığı, normal ve normal dışı davranışlar
13Sosyal davranış ve tutumlar
14Grubun tanımı ve grubun birey üzerine etkileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
- Hayati Hökelekli,Psikolojiye Giriş, İstanbul, 2008. -Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul,1991. -Feriha Baymur, Genel Psikoloji,İstanbul 1978.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6530
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)104
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1       
ÖÇ2       
ÖÇ3       
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
ÖÇ7       
ÖÇ8       
ÖÇ9       
ÖÇ10       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr