Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201003105 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | Zorunlu | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin kendilerini anlamalarına, kendilerinin ve başkalarının davranışlarını tanıma ve bunlar hakkında yeterli bir bilinç sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mirpenç AKŞİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci; psikolojinin tanımı, konusu, alanı ve amacı hakkında yorum yapar.; | 2 | Psikoloji konularını ilgili literatüre dayalı olarak açıklar. | 3 | Algı ve bilinç konusunda yorumlar yapar. | 4 | Güdülenme, duygu ve heyecan konularıyla ilgili açıklamalar yapar. | 5 | Kişilik ve kişilikle ilgili kavramları analiz eder. | 6 | Ruh sağlığı ve normal dışı davranışlar hakkında değerlendirmeler yapar. | 7 | Sosyal davranış konusundaki analizler temelinde toplumun sorunlarına çözümler üretir. | 8 | İnsanın gelişimini süreç ve etkenleriyle birlikte açıklar. | 9 | Edindiği bilgiler çerçevesinde başkalarıyla uyumlu ilişkiler kurar. | 10 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak psikoloji alanında özgün çalışmalar ortaya koyar. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Psikoloji Bilimi çeşitli alt dallarıyla birlikte son yıllarda en çok gelişme gösteren sosyal bilimlerin başından gelmektedir. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1-PSİKOLOJİ BİLİMİ
2- İNSANIN GELİŞİMİ
3- GÜDÜLER VE DUYGULAR
4- DUYUM VE ALGI
5-BİLİNÇ VE BİLİNÇ DURUMLARI
6 BİLİŞ VE ZİHİNSEL YETENEK
7 -KİŞİKİL
8- ÇATIŞMA , STRES VE BAŞAÇIKMA |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Psikolojinin konusu, çalışma alanı ve amacının tanıtılması | | | 2 | Psikolojide farklı yaklaşımlar | | | 3 | Psikolojide bilgi toplama teknik ve yöntemleri | | | 4 | İnsanın gelişimi ve gelişimi yöneten faktörler | | | 5 | Temel gelişim süreçleri | | | 6 | Duyum ve algı konularının tanıtılması | | | 7 | Bilinç ve bilinç durumları | | | 8 | Güdülenme | | | 9 | Duygu ve heyecanlar | | | 10 | Kişilik, benlik ve kendilik kavramlarının tanıtılması | | | 11 | Kişilik teorileri, kişiliğin şekillenmesi, bütünleşmesi | | | 12 | Ruh sağlığı, normal ve normal dışı davranışlar | | | 13 | Sosyal davranış ve tutumlar | | | 14 | Grubun tanımı ve grubun birey üzerine etkileri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- Hayati Hökelekli,Psikolojiye Giriş, İstanbul, 2008.
-Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul,1991.
-Feriha Baymur, Genel Psikoloji,İstanbul 1978. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|