Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201001105 | SİYER | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hz. Peygamber'in tarihteki yeri ve önemini kavrama ve Siyer çalışmaları ile ilgili temel bir birikim edinme. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Abdulhalim Oflaz |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Siyer alanında İslam öncesi Arap tarihinin yerini ve önemini kavrayabilme.;
2. Hz. Peygamber’in peygamberliğinden önceki dönemde Mekke ve civarında oluşan çevreyi ve şartlarını fark edebilme.;
3. Hz. Peygamber’in tebliğine karşı müşriklerin karşı çıkışlarının nedenlerini açıklayabilme.;
4. Hz. Peygamber’in risaletini yaymak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetleri ve bu konudaki uygulamalarını karşılaştırabilme.;
5. Hicret öncesinde Hz. Peygamber’in Medine ile ilişkileri çerçevesinde ortaya çıkın yeni gelişmeleri analiz edebilme.;
6. Hicret’ten sonra gerçekleştirilen Ensar-Muhacir kardeşliğini ve neticelerini kavrayıp bunları günümüzdeki insanlar arasındaki ilişkilerde örnek olarak alabilme.;
7. Hz. Peygamber’in Mekke Müşrikleri, Yahudiler ve Münafıklarla mücadelesinde takip ettiği siyaset arasında benzerlikler kurabilme.;
8. Hz. Peygamber’in Arap Yarımadası’nda gerçekleştirdiği tebliğ faaliyetlerinin neticeleri hakkında fikirler üretebilme.;
9. Hz. Peygamber’in Veda hutbesinden dile getirdği evrensel mesajları esas alarak bu görüşler hakkında günümüze de yansıyan fikirler üretebilme.;
10. Hz. Peygamber dönemi hakkındaki çağdaş yaklaşımları bilimselyöntemlerle eleştirebilme. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Zorunlu |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Siyer’in temel kaynakları Ku’an ve Sünnet. | | | 2 | Hz. Peygamber’in hazır bulduğu sosyal, kültürel ve dini ortam. | | | 3 | İslam öncesi dönemde Mekke. | | | 4 | Hz. Peygamber’in yakın ataları ve faaliyetleri. | | | 5 | Hz. Peygamberi’nin doğumu ve çocukluğu. | | | 6 | Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki konumu. | | | 7 | İlk vahil ve ilk Müslümanlar. | | | 8 | Mekkelilerin tebliğe karşı çıkış sebepleri ve faaliyetleri. | | | 9 | Hz. Peygamber’in müşriklerle mücadele stratejisi. | | | 10 | Habebiştan ve Medine’ye Hicret. | | | 11 | Medine’de yeni toplum oluşturma çabaları. | | | 12 | Mekke müşrikleri, Yahudiler, Münafıklar ile ilişkiler | | | 13 | İslam’a davet mektupları ve neticeleri. | | | 14 | Hz. Peygamber’in veda hutbesi ve vefatı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi II, İstanbul 1991
2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I, İstanbul 2011
3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbup 1990-1991 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|