Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
170201001105SİYERZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hz. Peygamber'in tarihteki yeri ve önemini kavrama ve Siyer çalışmaları ile ilgili temel bir birikim edinme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Abdulhalim Oflaz
Öğrenme Çıktıları
11. Siyer alanında İslam öncesi Arap tarihinin yerini ve önemini kavrayabilme.; 2. Hz. Peygamber’in peygamberliğinden önceki dönemde Mekke ve civarında oluşan çevreyi ve şartlarını fark edebilme.; 3. Hz. Peygamber’in tebliğine karşı müşriklerin karşı çıkışlarının nedenlerini açıklayabilme.; 4. Hz. Peygamber’in risaletini yaymak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetleri ve bu konudaki uygulamalarını karşılaştırabilme.; 5. Hicret öncesinde Hz. Peygamber’in Medine ile ilişkileri çerçevesinde ortaya çıkın yeni gelişmeleri analiz edebilme.; 6. Hicret’ten sonra gerçekleştirilen Ensar-Muhacir kardeşliğini ve neticelerini kavrayıp bunları günümüzdeki insanlar arasındaki ilişkilerde örnek olarak alabilme.; 7. Hz. Peygamber’in Mekke Müşrikleri, Yahudiler ve Münafıklarla mücadelesinde takip ettiği siyaset arasında benzerlikler kurabilme.; 8. Hz. Peygamber’in Arap Yarımadası’nda gerçekleştirdiği tebliğ faaliyetlerinin neticeleri hakkında fikirler üretebilme.; 9. Hz. Peygamber’in Veda hutbesinden dile getirdği evrensel mesajları esas alarak bu görüşler hakkında günümüze de yansıyan fikirler üretebilme.; 10. Hz. Peygamber dönemi hakkındaki çağdaş yaklaşımları bilimselyöntemlerle eleştirebilme.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Zorunlu
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Siyer’in temel kaynakları Ku’an ve Sünnet.
2Hz. Peygamber’in hazır bulduğu sosyal, kültürel ve dini ortam.
3İslam öncesi dönemde Mekke.
4Hz. Peygamber’in yakın ataları ve faaliyetleri.
5Hz. Peygamberi’nin doğumu ve çocukluğu.
6Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki konumu.
7İlk vahil ve ilk Müslümanlar.
8Mekkelilerin tebliğe karşı çıkış sebepleri ve faaliyetleri.
9Hz. Peygamber’in müşriklerle mücadele stratejisi.
10Habebiştan ve Medine’ye Hicret.
11Medine’de yeni toplum oluşturma çabaları.
12Mekke müşrikleri, Yahudiler, Münafıklar ile ilişkiler
13İslam’a davet mektupları ve neticeleri.
14Hz. Peygamber’in veda hutbesi ve vefatı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi II, İstanbul 1991 2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I, İstanbul 2011 3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbup 1990-1991
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı144
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma6212
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma6318
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)92
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15544554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr