Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201001101 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD -1 | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid kaidelerini tatbik etme becerisini kazanıp Kur’an’ı bu kazanım çerçevesinde yüzünden ve ezber okuyabilmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğretim Üyesi Ahmet DAĞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Kur’an okumanın faziletini kavrayabilme
2. Sağlıklı bir Kur'an okuyuşu için gerekli olan tecvid ilminin tarifi, gayesi ve lüzumu hakkında bilgi edinme
3. Tecvid ilminin kavramlarını (ıstılahlarını) kullanabilme
4. Tecvid bilgileri çerçevesinde Kur’an’ın ilk beş cüzünü “talim usulü” çerçevesinde yüzünden doğru bir şekilde okuyabilme
5. Yüzünden ve ezberden okuduğu ayetlerin meallerini anlayabilme |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Öğrencinin Kuran metninin nasıl anlaşılması gerektiğini kavrar, Kuranı sürekli okuması sağlanır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tecvid'in tarifi, Tecvid ilminin konusu, gayesi ve luzumu hakkında bilgi verilmesi, 1. cüzün yüzünden okunması | | | 2 | Mahreç ve Sıfatlar konusunun işlenmesi, Namaz Dualarının talim üzere ezbere okunması | | | 3 | Medd ve Çeşitleri konusunun işlenmesi, 2 ve 3. cüzün yüzünden okunması, | | | 4 | Tenvin ve Sakin Nun konusunun işlenmesi, Fatiha Suresi’nin talim üzere ezbere okunması | | | 5 | İdğâm ve Çeşitler konusunun işlenmesi, 4 ve 5. cüzün yüzünden okunması | | | 6 | Râ'nın Hükümleri konusunun işlenmesi, Fil ve Kureyş Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması | | | 7 | Râ'nın Hükümleri konusunun işlenmesi, 6 ve 7. cüzün yüzünden okunması | | | 8 | Mâûn ve Kevser Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması | | | 9 | Kalkale konusunun işlenmesi, 8-9. cüzün yüzünden okunması, | | | 10 | Lafzatullâh'ın Lâm'ı konusunun işlenmesi, Kâfirun ve Nasr Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması | Lafzatullâh'ın Lâm'ı konusunun işlenmesi, Kâfirun ve Nasr Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması | | 11 | 10 ve 11. cüzün yüzünden okunması | | | 12 | Sekte konusunun işlenmesi,Tebbet ve İhlas Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması | | | 13 | Zamir konusunun işlenmesi, 12. ve 13. cüzlerin yüzünden okunması | | | 14 | Felak ve Nas Sureleri’nin talim üzere ezbere okunması, 14. ve 15. cüzlerin yüzünden okunması | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma Esasları,
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma Kaideleri. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 5 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|