Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
9900000115YABANCI DİL -IZorunlu232
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Üniversite öğrencilerinin Yabancı Dili, kendi alanlarında okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini geliştirmelerini ve kullanabilmelerini sağlamak
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Uluslararası yayınları takip edebilir
2İngilizcenin genel cümle yapısını kavrar ve Türkçe cümle yapısı ile karşılaştırır.
3Kendini İngilizce tanıtabilir, başkalarıyla tanışıp kendisi ve kişiler hakkında bilgi verebilir.
4Alanıyla ilgili yabancı kaynak araştırabilir
5Genel alışkanlıklarından hobilerinden ve hangi sıklıkla yaptığını anlatabilir ve bu konu hakkında sorular sorabilir.
6İngilizce yazı yazabilme becerileri gelişir
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Personal pronouns b. Present simple tense verb “to be” Nouns: singular and plural b. The indefinite article c. Prepositions Numbers b. Possessive adjectives c. Determiners Countable and Uncountable Nouns Have got / has got b. this , that, these, those Simple present tense Adverbs of frequency Present Continuous Tense Telling the time Gerunds and Infinitives There is / there are b. Prepositions (at, in, under…) Modals be able to, can, could, may, might, must, have to, should Asking and giving directions b. Imperatives c. Cardinal numbers Revision and consolidation
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Personal pronouns b. Present simple tense verb “to be”
2Nouns: singular and plural b. The indefinite article c. Prepositions
3Numbers b. Possessive adjectives c. Determiners
4Countable and Uncountable Nouns
5Have got / has got b. this , that, these, those
6Simple present tense
7Adverbs of frequency
8Ara Sınav
9Present Continuous Tense
10Telling the time
11Gerunds and Infinitives
12There is / there are b. Prepositions (at, in, under…)
13Modals be able to, can, could, may, might, must, have to, should
14Asking and giving directions b. Imperatives c. Cardinal numbers
15Revision and consolidation
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
English With US English Grammer in Use, Grammar Way
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi133
TOTAL WORKLOAD (hours)52
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
LO1  2    
LO2 1     
LO3   3   
LO4     3 
LO5    1  
LO6       
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr