Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000206ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir
2İnkılap kavramını tanımlayabilir
3Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir
4Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir
5Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir
6Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar Türk inkılabını hazırlayan sebepler Osmanlı devletinin yıkılışı Birinci dünya savaşı Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler Milli mücadeleye hazırlık Milli mücadeleye hazırlık Milli mücadele dönemi TBMM nin açılışı Siyasi ve askeri gelişmeler Lozan barış antlaşması Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları Türk inkılap hareketleri Türk inkılap hareketleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar
2Türk inkılabını hazırlayan sebepler
3Osmanlı devletinin yıkılışı
4Birinci dünya savaşı
5Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler
6Milli mücadeleye hazırlık
7Milli mücadeleye hazırlık
8Ara Sınav
9Milli mücadele dönemi
10TBMM nin açılışı
11Siyasi ve askeri gelişmeler
12Lozan barış antlaşması
13Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları
14Türk inkılap hareketleri
15Türk inkılap hareketleri
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1 2     
ÖÇ2     3 
ÖÇ3  4    
ÖÇ4    2  
ÖÇ5   3   
ÖÇ6     3 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr