Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001054 | MEZUNİYET ÇALIŞMASI (YILLIK) | Zorunlu | 4 | 7 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Alanındaki bir problemi belirlemek,problemin kaynaklarını araştırabilmek, problemle ilgili verileri toplayabilmek, verileri analiz ederek alternatif öneriler oluşturabilmek, sonuçları yorumlayarak öneriler sunmak ve tüm bunları bağımsız çalışarak bir rapor sunabilmek gibi becerileri öğrenciye kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler çalışma alanlarındaki bir problemi tanımlayabilirler | 2 | Problemin kaynaklarını araştırabilir, problemle ilgili verileri toplayabilirler, | 3 | Verileri analiz ederek probleme alternatif çözüm önerileri hazırlayabilirler, | 4 | Sonuçları yarumlayarak eldeki probleme yönelik öneriler sunabilirler | 5 | Bağımsız olarak çalışmayı tamamlayarak raporu yazabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Ders, ilk birkaç hafta derleme çalışmasının ve rapor yazımının nasıl olacağını, konu belirleme, konuyu daraltma, danışmanla fikir alışverişinde bulunma, veri ve bilgi derleme, tezi taslak olarak yazma, verileri analiz etme, sonuçları yazma ve tezi geliştirme konularını içerir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eldeki problemin nasıl tanımlanacağı, verilerin ve bilgilerin nasıl toplanacağı üzerine ders
| | | 2 | Konunun nasıl daraltılacağı ve tezin ana başlıklarının nasıl hazırlanacağı üzerine ders.
| | | 3 | Veri ve bilgi toplamak için bağımsız çalışmalar
| | | 4 | Veri ve bilgi toplamak için bağımsız çalışmalar
| | | 5 | Veri ve bilgi toplamak için bağımsız çalışmalar
| | | 6 | Danışmanla konuyu ve tez başlıklarını tartışmak
| | | 7 | Konuyu daraltamak için yapılan bağımsız çalışmalar
| | | 8 | Konuyu daraltamak için yapılan bağımsız çalışmalar
| | | 9 | Veri ve bilgi derleme
| | | 10 | Veri ve bilgi derleme
| | | 11 | Veri ve bilgi derleme
| | | 12 | Verilerin nasıl analiz edileceğini tez hocasıyla tartışmak
| | | 13 | Verileri analiz etmek
| | | 14 | Sonuçları yazmak
| | | 15 | Sonuçları yazmak
| | | 16 | Tezi yazmak ve geliştirmek
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Takım/Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 4 | 4 |
Seminer | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | 3 | | | | ÖÇ2 | | 4 | | | 3 | | | ÖÇ3 | | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 2 | | ÖÇ5 | | | 3 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|