Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001107İSTATİSTİKZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Araştırmaların planlanması ve araştırma sonucunda elde edilen verilerin istatistik analizi ve sonuçların yorumlanması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, Bilimsel bir araştırmanın planlanmasını ve yürütülmesini öğrenir
2Araştırma sonucunda elde edilen verilerin tablolar ve grafikler ile özetlenmesini öğrenilir
3Öğrenciler, hipotezlerin kurulmasını ve hipotez testlerini öğrenir
4Öğrenciler, örnekleme metotlarını öğrenir
5Öğrenciler, bilimsel bir araştırma sonucunda elde ettiği verilerin değerlendirilmesi ve istatistik analizlerinin yapılmasını ve sonuçların yorumlanmasını öğrenir
6Öğrenciler, regresyon ve korelasyon analizlerini öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1-İstatistikte Temel Kavramlar 2- Frekans Tablolar 3- Şekiller ve Grafikler 4- Yer Ölçüleri 5- Dağılış Ölçüleri 6- Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış) 7- Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış) 8- Örnekleme Metotları 9- Nokta ve Aralık Tahmini 10- Z Dağılışı ile Yapılan Testler 11- t Dağılışı ile Yapılan Testler 12- X2 (Ki-Kare) Dağılışı ile Yapılan Testler 13- Regresyon Analizi 14- Korelasyon Analizi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İstatistikte Temel Kavramlar
2Frekans Tablolar
3Şekiller ve Grafikler
4Yer Ölçüleri
5Dağılış Ölçüleri
6Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış)
7Populasyon Dağılışları (Binom, Poisson ve Normal Dağılış)
8Ara Sınav "
9Örnekleme Metotları
10Nokta ve Aralık Tahmini
11Z Dağılışı ile Yapılan Testler
12t Dağılışı ile Yapılan Testler
13X2 (Ki-Kare) Dağılışı ile Yapılan Testler
14Regresyon Analizi
15Korelasyon Analizi
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yıldız, N., Akbulut, Ö. Ve Bircan, H. İstatistiğe Giriş. Aktif Yayınevi, Erzurum, 2002 2- Introduction to the Practice of Statistics, Sixth Edition, 2009. D.S. Moore, G.P. McCabe and B.A. Craig. W.H. Freeman and Company, New York. Stats: Modeling the World, Third Edition, 2010. D.E. Bock, P.F. Velleman and R.D. De Veaux. Addison-Wesley. (2) Statistics, Eleventh Edition,2009. J.T. MacClave and T. Sincich. Prentice Hall. (3) Elementary Statistics, Eleventh Edition, 2010. M.F. Triola. Addison
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1   1   
ÖÇ2 2     
ÖÇ3       
ÖÇ4  2    
ÖÇ5    3  
ÖÇ6     1 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr