Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001032GIDA BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİZorunlu245
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilere; Gıdaların bileşimi, gıdaların ambalajlanması ve depolanması, tahıl, süt, et, meyve, sebze ve bitkisel yağ teknolojisi ve bazı ürünleri ile ilgili genel bilgi ve beceri kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Gıdaların bileşimi ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
2Tahıl teknolojisi ve bazı ürünleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
3Süt teknolojisi ve bazı ürünleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
4Et teknolojisi ve bazı ürünleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
5Meyve, sebze teknolojisi ve bazı ürünleri ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
6Bitkisel yağ teknolojisi ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
7Gıdaların ambalajlanması ve depolanması ile ilgili temel kavram ve ifadeleri açıklayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
TEORİK VE UYGULAMA
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Gıdaların Bileşimi
2Gıdaların Bileşimi
3Tahıl Teknolojisi
4Tahıl Teknolojisi
5Süt ve Süt Ürünleri Teknolojisi
6Süt ve Süt Ürünleri Teknolojisi
7Et ve Et Ürünleri Teknolojisi
8Ara Sınav
9Et ve Et Ürünleri Teknolojisi
10Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi
11Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi
12Bitkisel Yağ Teknolojisi
13Bitkisel Yağ Teknolojisi
14Gıdaların Ambalajlanması ve Depolanması
15Gıdaların Ambalajlanması ve Depolanması
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Zeki Ertugay, Ahmet Kurt, Adem Elgün ve H. Yusuf Gökalp (1994 ). Gıda Bilimi ve Teknolojisi. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Gıda Mühendisliği Bölümü. ERZURUM 2.1- Adem Elgün ve Zeki Etugay (1992). Tahıl İşleme Teknolojisi. Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları. ERZURUM. 2- Et ve Et Ürünleri İşleme Mühendisliği (1994). Hüsnü Yusuf Gökalp, Mükerrem Kayay ve Ömer Zorba.Atatürk Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları. ERZURUM. 3- Bekir Cemeroğlu, Feryal Karadeniz ve Mehmet Özkan (2003).3 Meyve ve Sebze İşleme Teknolojisi. Anakara Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Gıdav Mühendisliği Bölümü. ANKARA 4- Süt Teknolojisi (2007).Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Yayın No: 1560, Ders Kitabı: 513 (Editör: Prof. Dr. Atilla YETİŞEMİYE).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma148112
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)160
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1 2     
ÖÇ2    2  
ÖÇ3  1    
ÖÇ4       
ÖÇ5   3   
ÖÇ6     1 
ÖÇ7    3  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr