|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701507102 | İLETİŞİM BECERİLERİ VE DANIŞMANLIK | Zorunlu | 4 | 7 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin Çiftçi Eğitimi konusunda; 1. teorik esasları öğrenmelerini, 2. profesyonel düzeyde Yayım Projeleri hazırlayacak bilgi ve beceri kazanmalarını 3. proje uygulamada gerekli yetkinlikleri geliştirmelerini sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | ÖĞRENCİLER, DERSİN GEREKLERİNİ YERİNE GETİRDİKTEN SONRA AŞAĞIDAKİ HUSUSLARI GERÇEKLEŞTİREBİLİRLER 1. Tarımsal Yayım faaliyetlerinin özünü ve misyonunu kavrar ve diğer konularla bağlantısını kurabilir, | 2 | 2. Tarımsal Yayım tekniklerinin neler olduğunu bilir ve bu tekniklerin hangi amaçlar için uygun olduğunu belirlemek üzere gerekli analizleri yapar ve bu teknikleri uygulayabilir, | 3 | 3. İletişim Tekniklerinin neler olduğunu, bu tekniklerin Tarımsal Yayım faaliyetlerinde ve kişisel gelişim alanlarındaki rolünü ve önemini bilir, İletişim Tekniklerini Tarımsal Yayım çalışmalarında uygulayabilir, | 4 | 4. Proje Yönetimi Sürecinin teorisini bilir, özetleyebilir ve başkalarına anlatabilir | 5 | 5. Tarımsal Yayım ve İletişim Teknikleri konusundaki bilgileri ile Fakültede aldığı diğer derslerden öğrendiği teknik bilgeleri sentezini gerçekleştirerek Tarımsal Yayım ve Kırsal Kalkınma (TY&KK) projeleri yapabilir ve bu projeleri uygulayabilir. | 6 | 6. TY&KK projeleri ile ilgili ön, ara, son ve etki değerlendirmesi yapabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1- Tarımsal Yayımın Tanımı, Özellikleri ve Önemi
2- Tarımsal Yayımda Amaçlar; Genel Amaçlar, Proje Amaçları, Eylem Amaçları
3- Tarımsal Yayım ve Kırsal Kalkınmada Strateji Tarımsal Yayım Sistemleri, Yaklaşımları ve Metotları
4- Eğitim tanımı, Programları, Amaçları
5- Öğretim Araç Ve Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
6- İnsanın Tabiatı; Kişisel Farklılıklar ve Yeniliklerin Benimsenmesi İhtiyaç Kavramı
7- Bireysel ve grup Yayım Araç ve Yöntemleri
8- Müzakere Toplantıları; Forum; Sempozyum, Panel
9- Kitle Yayım Araç ve Yöntemleri
10- Tarımsal Yayımda Proje Süreci
11- İletişim
12- Beden Dili
13- Motivasyon
14- Çatışma Yönetimi
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarımsal Yayımın Tanımı, Özellikleri ve Önemi
| | | 2 | Tarımsal Yayımda Amaçlar; Genel Amaçlar, Proje Amaçları, Eylem Amaçları
| | | 3 | Tarımsal Yayım ve Kırsal Kalkınmada Strateji Tarımsal Yayım Sistemleri, Yaklaşımları ve Metotları
| | | 4 | Eğitim tanımı, Programları, Amaçları
| | | 5 | Öğretim Araç Ve Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
| | | 6 | İnsanın Tabiatı; Kişisel Farklılıklar ve Yeniliklerin Benimsenmesi İhtiyaç Kavramı
| | | 7 | Bireysel ve grup Yayım Araç ve Yöntemleri
| | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Müzakere Toplantıları; Forum; Sempozyum, Panel
| | | 10 | Kitle Yayım Araç ve Yöntemleri
| | | 11 | Tarımsal Yayımda Proje Süreci
| | | 12 | İletişim
| | | 13 | Beden Dili
| | | 14 | Motivasyon
| | | 15 | Çatışma Yönetimi | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | TARIMSAL YAYIM VE İLETİŞİM TEKNİKLERİ, Ziya Yurttaş, Tecer Atsan, Atilla Keskin, AÜZF yayınları, No: 67, Erzurum 2010
1. ULUSLARASI TARIMSAL YAYIM SİSTEMLERİ, Ziya Yurttaş, AÜZF Tarım Ekonomisi Bölümü Ders Notları,2011 xxx xxx 2. STRENGTHINING AGRİCULTURAL EXTENSION AND ADVISORY SYSTEMS, Burt Swanson, Riikka Rajalahti, Agriculture and Rural Development Discussion Paper 45, World Bank, Washington D.C. 2010
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 2 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 2 | | ÖÇ3 | | | | 2 | | | | ÖÇ4 | | 3 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 4 | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|