|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701407109 | TARIM POLİTİKASI | Zorunlu | 4 | 7 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin, tarım sektörünü arzu edilen doğrultuda yönlendiren genelde tarım politikalarının, özelde tarımsal destekleme politikalarının gerekçelerini, mekanizmalarını ve sonuçlarını sırasıyla anlayabilme, kullanabilme ve yorumlayabilme kazanımlarını elde etmelerini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Kasım ŞAHİN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Genel ekonomi politikalarının tarım kesimine ve politikasına etkilerini ortaya koyabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Politika Nedir? Politikayı Belirleyen Faktörler, Politikalarda İşbirliği ve Fedekarlığın Önemi, Tarım Politikalarının Kapsamı ve Tarım Politikalarının Amaçları | | | 2 | Mikro Ekonomi ve Tarım Politikası, Talep, Talep Esnekliği ve Piyasa Talebi, Arz, Arz Esnekliği ve Piyasa Arzı, Faktör Piyasası ve Faktör Talebi, Üretici ve Tüketici Rantı, Piyasa Başarısızlığı ve Hükümet Politikaları | | | 3 | Makro Ekonomi ve Tarım Politikası, Mali Politikalar, Parasal Politikalar, Yapısal Politikalar ve Makro Politikalar ve Tarım | | | 4 | Tarımda İstikrarsızlık, İstikrarsızlık, İstikrarsızlığın Kaynakları, İstikrarsızlığın Arz ve Talebe Etkisi ve Belirsizliği Önleme Yolları | | | 5 | Tarımda İstikrarsızlık, İstikrarsızlık, İstikrarsızlığın Kaynakları, İstikrarsızlığın Arz ve Talebe Etkisi ve Belirsizliği Önleme Yolları | | | 6 | Tarımda Düşük Gelir, Neden Düşük Gelir? Treadmill Teorisi, Teknoloji Verimlilik ve Dinamik ve Statik Etkinlik, Sabit Kaynak Teorisi ve Tarımsal Üretim ve Gelire Etkisi ve Azalan Maliyet Teorisi | | | 7 | Tarımda Düşük Gelir, Neden Düşük Gelir? Treadmill Teorisi, Teknoloji Verimlilik ve Dinamik ve Statik Etkinlik, Sabit Kaynak Teorisi ve Tarımsal Üretim ve Gelire Etkisi ve Azalan Maliyet Teorisi | | | 8 | Tarımda Düşük Gelir, Neden Düşük Gelir? Treadmill Teorisi, Teknoloji Verimlilik ve Dinamik ve Statik Etkinlik, Sabit Kaynak Teorisi ve Tarımsal Üretim ve Gelire Etkisi ve Azalan Maliyet Teorisi | | | 9 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Politikası, Kaynaklar ve Çevre Politikasının Kapsamı, Doğal Kaynaklar Problemine Ortak Yaklaşımlar, Tarım ve Çevre, Tarımın Çevresel Etkileri, Tarım-Çevre Politikaları ve Çevre Koruyucu Uygulamalarda Gelişmeler | | | 10 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Politikası, Kaynaklar ve Çevre Politikasının Kapsamı, Doğal Kaynaklar Problemine Ortak Yaklaşımlar, Tarım ve Çevre, Tarımın Çevresel Etkileri, Tarım-Çevre Politikaları ve Çevre Koruyucu Uygulamalarda Gelişmeler | | | 11 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Politikası, Kaynaklar ve Çevre Politikasının Kapsamı, Doğal Kaynaklar Problemine Ortak Yaklaşımlar, Tarım ve Çevre, Tarımın Çevresel Etkileri, Tarım-Çevre Politikaları ve Çevre Koruyucu Uygulamalarda Gelişmeler | | | 12 | AB’ye Uyum Sürecinin Tarıma Etkileri, Hububatlar, Hayvansal Ürünler, Meyve Sebze ve Özel Ürünler | | | 13 | AB’ye Uyum Sürecinin Tarıma Etkileri, Hububatlar, Hayvansal Ürünler, Meyve Sebze ve Özel Ürünler | | | 14 | Tarım Politikalarının Geleceği Üzerine Düşünceler, Dünya Nasıl Bir Trend’de Yol Alıyor, Türkiye’nin Şartları Nelerdir, Ekonomik Gelişme ve Tarım Politikası ve Bölgeler Arası Farklılık ve Tarım Politikaları | | | 15 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|