Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900001067 | TARLA BİTKİLERİ | Zorunlu | 2 | 4 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Tarla Bitkileri dışındaki bölüm lisans öğrencilerine tarla bitkilerinin önemini, sınıflandırılmasını, dünyada ve ülkemizde toprak varlığı ve arazi kullanımında tarla bitkileri ekilişinin payı, tarla tarımı teknikleri (kuru, sulu ve nemli tarla tarımı), dünyada ve ülkemizde; tahıl ve yemeklik baklagiller, endüstri bitkileri ile yembitkileri ve çayır mera kültürü hakkında genel bilgiler vermektir.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Genel tarla tarımı hakkında yorum yapabilir. | 2 | Tarla Bitkilerini konularına göre listeler | 3 | Dünyada ve ülkemizdeki arazi varlığını değerlendirir. | 4 | Tarla tarımı şekilleri farklılıklarını ayırt eder. | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkında temel bilgiler | | | 2 | Bitki Islahı | | | 3 | Serin İklim Tahılları | | | 4 | Sıcak İklim Tahılları | | | 5 | Yemeklik Tane Baklagiller | | | 6 | Lif ve Kauçuk Bitkileri | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Keyf Bitkileri | | | 9 | Nişasta ve Şeker Bitkileri | | | 10 | Baklagil Yem Bitkileri | | | 11 | Buğdaygil Yem Bitkileri | | | 12 | Diğer Familyalardan yem bitkileri | | | 13 | Çim Bitkileri | | | 14 | YARIYIL SINAVI | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | | | | | 3 | | | 5 | | | | 3 | 2 | | | 4 | ÖÇ2 | | 3 | | 4 | | 4 | | | | | 3 | 3 | | | | 2 | | 3 | ÖÇ3 | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | 2 | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|