Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 0701405100 | KIRSAL KALKINMA | Zorunlu | 3 | 5 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Kalkınma, kırsal kalkınma, kırsal kalkınmada temel uğraşı alanları, kırsal kalkınmanın nedenselliği ve sonuçları, kırsal kalkınma alanında meydana gelen değişimler konularında güncel bilgi vermek, kırsal klakınma projelerinin hazırlanma esasları hakkında bilgiler vermek, ders sonunda bu konularda öğrencilerin yeterli bilgi ve beceri ile donanmalarına katkıda bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Kasım ŞAHİN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kalkınma, kırsal kalkınma kavramlarını tartışmak, anlatmak | 2 | Kırsal kalkınmada envanter çalışmalarının önemi ve gerekliliği | 3 | Kırsal kalkınma politika ve uygulamalarının temel amaçları | 4 | Kırsal kalkınma yaklaşımında meydana gelen değişimler | 5 | Türkiye, dünya ve Avrupa Birliği'nde kırsal kalkınma çalışmaları ve örnekler |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kırsal kalkınma nedir? Kırsal kalkınmada temel kavramlar. Kırsal alanların temel özellikleri. Kırsal kalkınma ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler. Kırsal kalkınma ile tarımsal kalkınma, kırsal sanayi, tarım politikası ve kalkınma ekonomisi arasındaki ilişkileri | | | 2 | Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve çalışma konularının belirlenmesi | | | 3 | Kırsal kalkınma politika ve uygulamalarının temel özellikleri | | | 4 | Kırsal kalkınmada potansiyel belirleme ve envanter çalışmaları | | | 5 | Öğrenci sunuşları | | | 6 | Öğrenci sunuşları ve konuk konuşmacı | | | 7 | Arasınav | | | 8 | Kırsal kalkınmada insan kaynaklarının geliştirilmesi | | | 9 | Kırsal kalkınmada katılım, katılımcı yaklaşımlar ve uygulama teknikleri | | | 10 | Kırsal kalkınma alanında dünyada ve Avrupa Birliğinde meydana gelen değişimler | | | 11 | Türkiye’de Kırsal kalkınma politikaları, uygulamaları ve sonuçlarının tartışılması | | | 12 | Kırsal kalkınmaya yönelik proje geliştirme ve proje geliştirmede temel kavramlar ve dikkat edilecek unsurlar | | | 13 | Genel değerlendirme ve öğrencilerin derse ilişkin değerlendirmeleri | | | 14 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 5 | 2 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 6 | 84 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | | 3 | | | | 4 | | | 3 | | | | | | | | 4 | ÖÇ2 | | | | 3 | | | | 3 | | | 3 | | | | 4 | | 4 | | ÖÇ3 | | 4 | | | | 4 | | | | | | 3 | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | 3 | | | | 3 | | | | 3 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 3 | | | | 3 | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|