Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
0701405100KIRSAL KALKINMAZorunlu355
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kalkınma, kırsal kalkınma, kırsal kalkınmada temel uğraşı alanları, kırsal kalkınmanın nedenselliği ve sonuçları, kırsal kalkınma alanında meydana gelen değişimler konularında güncel bilgi vermek, kırsal klakınma projelerinin hazırlanma esasları hakkında bilgiler vermek, ders sonunda bu konularda öğrencilerin yeterli bilgi ve beceri ile donanmalarına katkıda bulunmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Kasım ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Kalkınma, kırsal kalkınma kavramlarını tartışmak, anlatmak
2Kırsal kalkınmada envanter çalışmalarının önemi ve gerekliliği
3Kırsal kalkınma politika ve uygulamalarının temel amaçları
4Kırsal kalkınma yaklaşımında meydana gelen değişimler
5Türkiye, dünya ve Avrupa Birliği'nde kırsal kalkınma çalışmaları ve örnekler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kırsal kalkınma nedir? Kırsal kalkınmada temel kavramlar. Kırsal alanların temel özellikleri. Kırsal kalkınma ile diğer bilim dalları arasındaki ilişkiler. Kırsal kalkınma ile tarımsal kalkınma, kırsal sanayi, tarım politikası ve kalkınma ekonomisi arasındaki ilişkileri
2Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve çalışma konularının belirlenmesi
3Kırsal kalkınma politika ve uygulamalarının temel özellikleri
4Kırsal kalkınmada potansiyel belirleme ve envanter çalışmaları
5Öğrenci sunuşları
6Öğrenci sunuşları ve konuk konuşmacı
7Arasınav
8Kırsal kalkınmada insan kaynaklarının geliştirilmesi
9Kırsal kalkınmada katılım, katılımcı yaklaşımlar ve uygulama teknikleri
10Kırsal kalkınma alanında dünyada ve Avrupa Birliğinde meydana gelen değişimler
11Türkiye’de Kırsal kalkınma politikaları, uygulamaları ve sonuçlarının tartışılması
12Kırsal kalkınmaya yönelik proje geliştirme ve proje geliştirmede temel kavramlar ve dikkat edilecek unsurlar
13Genel değerlendirme ve öğrencilerin derse ilişkin değerlendirmeleri
14Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı5210
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ13 3   4  3       4
ÖÇ2   3   3  3   4 4 
ÖÇ3 4   4     3      
ÖÇ4    3   3   3     
ÖÇ5     3   3        
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr