Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1901402501TARIMSAL PAZARLAMAZorunlu354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, öğrencilere modern pazarlama anlayışının prensiplerinin tarımsal ürünlerin pazarlanmasında ne şekilde uygulanabileceğini örnek olay uygulamaları ile öğretilmesi, böylelikle tarımsal ürünlerde pazar organizasyonunun ve etkinliğinin nasıl sağlanabileceği yönünde öğrencilerin beceri kazanmasına imkan yaratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Dr. Ayça Nur ŞAHİN DEMİREL
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama tanımı ve geçmişten günümüze pazarlama anlayışında meydana gelen değişiklikleri kavrayabilme
2Tarımsal ürünlerin arz ve talep özellikleri hakkında fikir sahibi olabilme
3Tarımsal ürünlerin arz ve talep esnekliklerini hesaplayabilme ve esnekliklerin tarımsal ürünlerin pazarlamasında ne şekilde kullanılacağını yorumlayabilme
4Tarımsal fiyatların farklı piyasa koşullarında ne şekilde oluştuğunu kavrayabilme
5Tarımsal ürünlerde fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini kavrayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
*Pazarlama kavramı, klasik ve modern pazarlama anlayışlarının analizi *Arz ve talep kavramı, tarımsal ürünlerde arz ve talebi etkileyen faktörler, fiyat oluşumunun ortaya konulması *Tarımsal ürünlerde esneklik (arz esnekliği, talebin fiyat ve gelir esnekliği, çapraz esneklik) kavramının incelenmesi*Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları ve kanal etkinliğinin incelenmesi *Tarımsal ürünlerde pazarlama marjının (mutlak ve nisbi) hesaplanması *Tarımsal pazarlamada yeni ürün geliştirmenin önemi ve stratejilerini ortaya koyma *Tutundurma faaliyetlerinin tarımsal pazarlamada kullanımına yönelik uygulamaların incelenmesi Marka ve markalamanın tarımsal pazarlamadaki işlevlerinin ve katkılarının ortaya konulması *Tarımsal ürünlerde pazarlama araştırması aşamalarının incelenmesi *Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve derecelemenin ürünler bazında incelenmesi *Pazar bölümleme stratejilerinin tarımsal pazarlamadaki uygulanma şeklinin ortaya konulması
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin tanıtımı; kapsamı, kural ve gerekleri
2Pazarlama, tarımsal pazarlama kavramları, pazarlama çevresi
3Pazarlama anlayışında meydana gelen gelişmeler
4Arz ve talep kavramları, tarım ürünleri arz ve talebininin analizi
5Tarımsal ürünlerde talebin fiyat ve gelir esnekliği, arz esnekliği ve çapraz esneklik
6Tarımsal ürünlerde pazarlama kanalları, aracıların özellikleri ve kanal etkinliği
7Pazarlama marjlarının mutlak ve nisbi olarak hesaplanması
8Arasınav
9Yeni ürün ve yeni ürün geliştirme kavramı, stratejileri ve tarımsal pazarlama açısından önemi
10Pazarlamada tutundurma kavramı ve tarımsal ürünlerin pazarda tutundurulmasına yönelik stratejiler
11Marka ve markalama kavramı, tarımsal ürünlerde marka yaratma stratejileri
12Tarımsal ürünlerde pazarlama araştırması kavramı ve aşamaları
13Tarımsal ürünlerde standardizasyon ve dereceleme kavramı ve bazı tarımsal ürünlerden örnekler
14Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ15        2    4   
ÖÇ2 3   4          3 
ÖÇ3  5    3     3    
ÖÇ4   2       3      
ÖÇ5 3       4    5   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr