Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
1901402203TARIM TARİHİ VE DEONTOLOJİSİZorunlu124
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere Tarım Tarihi ve Deontolojisinin temel ilkelerini öğretmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Kasım ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1Ziraat Mühendisliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini oluşturabilme
2Tarımsal üretimle ilgili problemleri saptama, tanımlama formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi
3Tarımsal üretimdeki çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkileri ile ilgili bilinç oluşturabilme
4Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık yaratabilme ve çağın sorunları hakkında bilgili olabilme becerisi oluşturma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ziraat Mühendisliği mesleği ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini oluşturabilmek ve Tarım Tarihi ve Deontolojisinin temel ilkelerini öğretmektir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İnsan Yaşamında Aşardan, Aile Ekonomisinden Dünya Ekonomisine Geçiş, Topraktan Yararlanma Şekillerinin Geçirdiği Aşamalar
2Eski Uygarlıklarda Tarım, Yakın Tarihimizde Tarım, Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri
31929-1930 Dünya Ekonomik Krizi Ve Türkiye Tarımına Etkileri
4Atatürk ve Tarım
5Türkiye’de Cumhuriyet Döneminde Tarım Sektörü
6Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı ve İlgili Mevzuat
7Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri
8Ara sınavı
9Etik Kavramı, Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları, Tarım Etiği
10 Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımı
11Gıda Güvenliği ve Güvenirliliği
12Toprak ve Su Kirliliği, Biyoteknolojinin Etik Yönü
13Tarım Çalışanlarının Durumu, Hayvan Hakları
14Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-ÖZÇELİK, A., 2005. A.Ü. Ziraat Fak. Eğitim, Araştırma Ve Güçlendirme Vakfı Yayınları No:8, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14684
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ14  42    5   3 3  
ÖÇ2 5 3 5 35   3 5 3 
ÖÇ3  2 4 5 3 4  4   4
ÖÇ4           5  45  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr