|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 1901402202 | TARIMSAL EKOLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Dersten amaç, çeşitli biyolojik kavram ve terimleri bilip, süreçleri anlayarak, ilgili olaylar arasında ilişki kurabilmeyi sağlayan, sağlam mantık, analiz ve sentez yetisine sahip, esnek düşünen ve tüm bunları tarımsal ekoloji algısı içinde ifade edebilen bireyler yetiştirmektir | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Süleyman TEMEL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarımsal) Ekoloji konusunda donanımlı ve yeterli olacaktır. | 2 | Bitkisel üretim için uygun çevre koşullarını öğrenir | 3 | Gereksinme duyulduğunda bitkisel ve hayvansal üretimde yer alan diğer disiplinlerle işbirliği yapar. | 4 | Ülkenin sahip olduğu doğal kaynak potansiyeli ve üretim yapısı konusunda sahip olduğu bilgisini sürekli günceller. | 5 | Bitkisel üretim etkili olan çeşitli kaynaklar ile faktörlerin ve bunların birbirleriyle olan etkileşimlerini bilir; karşılaştığı sorunları mesleki bilgi ve becerisiyle analiz ederek, aşar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Bitki fizyolojisinin de temelleri oluşturan çeşitli alt kavramlar (ekoloji, evaporasyon...) tanıtılarak, konu beslenme ve nüfus bağlamında anlatılmış, bitki ve hayvan kültür formlarının ortaya çıkışına örnekleriyle değinilerek, çeşitli döngüler oluşum mantığına göre de ayrıntılı olarak açıklanmış, ekolojik anlamda bitkileri etkileyen çeşitli faktörler olumlu ve olumsuz yönleriyle ele alınarak açıklanmıştır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Çeşitli ekolojik kavram ve terimlerin (örneğin ısı, sıcaklık, genom, biyosfer...) anlatımı | | | 2 | Toprağın altında ve üstündeki çeşitli canlıların fotoğrafik anlatımı | | | 3 | Tarım ve tarım kaynaklarının tanımı, tarla bitkilerinin gruplandırılması ile bunlara görsel örnekler | | | 4 | Transpirasyon, Nüfus artışı, Dünya Besin Dengesi ve bu dengeyi bozan etmenler, Dünya Besin Maddesi Üretim Yöntemleri, Dünya Tarım Alanları | | | 5 | Yetersiz ve Dengesiz Beslenme, Mutlak Gerekli Amino Asitler, Çevre Koşulları, Ekoloji Nedir? | | | 6 | Ekolojinin köken ve tanımı, çeşitli ekolojik kavramlar, ekoloji ve ekosistemi görsel olarak karşılaştırma, tarım ekosistemi | | | 7 | ARA SINAVI | | | 8 | Bir ekosistemi oluşturan unsurlar ya da ekosistemin ögeleri (Biyotik, Abiyotik) | | | 9 | Bir ekosistemi oluşturan unsurlar ya da ekosistemin ögeleri (Biyotik, Abiyotik) | | | 10 | Ekosistemin canlı ögelerine görsel örnekler, ülkemiz tarım alanları, biyokimyasal döngüler, Doğal ekosistemler ile Agroekosistemler arasındaki farklılıklar, Granokültür merkezleri, Örnekleriyle Bitki ve Hayvan Formlarının Ortaya çıkışı. | | | 11 | Fotosentez-Solunum karşılaştırması, Sıcaklık, Rüzgar, Biomlar | | | 12 | Yağış: Yağış mekanizması, bitki yetiştirme yönünden yağışlar, yağışın etkinlik derecesi, yağış ve verim arasındaki ilişkiler | | | 13 | İklim ve Tarım: İklim grupları ve iklim tiplerinin tanımlanması ile Tarım ve Toprak faktörleri: Toprak tanımı, toprakların oluşumu hakkında bilgiler verilmesi, toprağın dokusu ve yapısı kavramlarının açıklanması | | | 14 | Tarım ve Toprak Faktörleri: Toprak suyu, toprak suyuna ilişkin kavramlar, su istekleri yönünden bitkiler, toprak besin maddeleri, toprak havası | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gençtan, T. (2012). Tarımsal Ekoloji. N.K.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 6, Ders. Kitabı Yayın No: 3, s.354. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 13 | 13 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|