Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800308105 | ORKESTRA/ODA MÜZİĞİ VI | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Müzik yoluyla öğrencinin anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirebilmek; klasik ve folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki fark ve benzerlikleri ayırt etmesini sağlayabilmek; müziksel duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerini geliştirebilmek; öğrencinin zamanı verimli kullanabilmesini, tek başına ve grup içinde sorumluluk alabilmesini sağlamak, öğrenciye disiplinli çalışma alışkanlığı kazandırmak; öğrenciye yakın çevresindeki müzik etkinliklerini izleme alışkanlığı kazandırmak; orkestra ile ilgili, Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden bir dağarcık oluşturabilmek; Bu dağarcıkla ülkemizi ulusal ve uluslararası müzik etkinliklerinde temsil edebilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör.Mammadalı MAMMADALIYEV |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzik yoluyla anlama,anlatma,dinleme,yaratma gücünü geliştirebilme | 2 | Birlikte çalışma becerilerini geliştirebilecek. | 3 | Müziksel duyarlılık, yorumlama ve yaratma becerileri geliştirebilecek. | 4 | Koropedisyon becerileri geliştirebilecek. | 5 | Konser hazırlayabilecek. | 6 | Konser verebilecek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Ön koşulu bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
1 Dersin hedeflerinin tespiti, analizi, yorumlanması.
2 Orkestra türleri ve oturma düzenleri
3 Orkestra Çalgıları
4 Toplu çalma kuralları ve tek sesli eserlerde ses bütünlüğü
5 Tek sesli eserler
6 Tek seslilikten çok sesliliğe geçiş ve iki sesli eserlerde ses bütünlüğü
7 Düet çalışmaları
8 Toplu çalmada hız ve nüans terimleri
9 Trio çalışmaları
10 Dört sesli eserlerde ses bütünlüğü ve tını alıştırmaları
11 Barok Dönem
12 Barok Dönem bestecileri ve icrada barok dönem stili
13 Barok Dönem eserlerinden seçme örneklerin icrası
14 Barok Dönem eserlerinden seçme örneklerin icrası |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kanon (J.Pachelbel) | Kanon (J.Pachelbel) | | 2 | Kanon (J.Pachelbel) | Kanon (J.Pachelbel) | | 3 | Karahisar Kalesi (S.Kıvrak) | Karahisar Kalesi (S.Kıvrak) | | 4 | Karahisar Kalesi (S.Kıvrak) | Karahisar Kalesi (S.Kıvrak) | | 5 | Menuet (G.F.Haendel) | Menuet (G.F.Haendel) | | 6 | Menuet (G.F.Haendel) | Menuet (G.F.Haendel) | | 7 | Menuet (G.F.Haendel) | Menuet (G.F.Haendel) | | 8 | Vize Sınavı | Vize Sınavı | | 9 | Sarabande G.F.Haendel) | Sarabande G.F.Haendel) | | 10 | Sarabande G.F.Haendel) | Sarabande G.F.Haendel) | | 11 | Rondo (H.Purcell) | Rondo (H.Purcell) | | 12 | Gafil Gezme Şaşkın (Düzenleme: E.Tuğcular) | Gafil Gezme Şaşkın (Düzenleme: E.Tuğcular) | | 13 | Gafil Gezme Şaşkın (Düzenleme: E.Tuğcular) | Gafil Gezme Şaşkın (Düzenleme: E.Tuğcular) | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Dünya ve Türkiye’de Orkestra ile ilgili,Çağdaş Türk Müziği ve Evrensel müzik eserlerinden yer aldığı kaynak kitaplar.
Erdal TUĞCULAR&Selçuk BİLGİN& A.Gürsan SARAÇ Orkestra Albumü I |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | TOPLAM | 90 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | TOPLAM | 60 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ4 | 1 | 4 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ6 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|