|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800308104 | KORO VI | Zorunlu | 4 | 8 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Kazanılmış doğru nefes ve ses tekniklerini, yerinde ve gereğince uygulayabilme. Nefes ve ses tekniklerini, çalışılacak eserlerin gerekleri doğrultusunda kullanabilme. Eserleri, gerektirdiği teknik ve müziksel beklentiler doğrultusunda seslendirebilme. Ses gruplarının özelliklerini tanıma, sesini bu özelliklere uygun kullanabilme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr.Öğr.Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Koro müziği türlerinin öğrenilmesi. | 2 | Değişik dönemlere ait eserlerin seslendirilme özelliklerinin kazanımı. | 3 | Toplu ses eğitimi egzersizleri sonucu bir koro tınısı yakalayabilme. | 4 | Ses grupları arası uyum ve birlikte şarkı söyleme bilincinin kazanılması. | 5 | Eserler doğrultusunda teknik ve müzikal yeterliliğe ulaşabilme. | 6 | Koro disiplininin kazanılması. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Ön koşulu bulunmamaktadır. | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | 1 Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları.
2 Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar.
3 Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar.
4 Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar.
5 Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları.
6 Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar.
7 Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar.
8 Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar.
9 Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları.
10 Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar.
11 Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar.
12 Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler.
13 Söyleme, dinleme, değerlendirmede ölçütlere uygun davranmanın önemi.
14 İlköğretim, ortaöğretim ve Anadolu Güzel Sanatlar liselerine dönük farklı beklentiler, koro donanımı bakımından bir anlayışın kazandırılması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları. | Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları. | | 2 | Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar. | Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar. | | 3 | Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. | Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. | | 4 | Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar. | Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar. | | 5 | Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları. | Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları. | | 6 | Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar. | Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar. | | 7 | Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. | Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. | Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. | | 10 | Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. | Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. | | 11 | Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar. | Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar. | | 12 | Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. | Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. | | 13 | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler. | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler. | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çeşitli dönem ve uluslara ait koro edebiyatı örnekleri (Ulusal ve evrensel koro arşivlerinden eserler üzerinde)
Yardımcı Kaynaklar. Çevik, S. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, S. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 | Final Sınavı | 1 | 6 | 6 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | ÖÇ5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|