Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800306103ÇOKSESLİ YAZI BİLGİSİ IIZorunlu362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere armoni biliminin temel ilkelerini sunabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğr.Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA
Öğrenme Çıktıları
1Armoni hakkinda genel bilgilere sahip olma
2Armoni, kontrpuan ve eşlik kavramlarını birbirlerinden ayırt ederek onları kendi kelimeleriyle ifade edebilme
3Uygun müziklere armonik analiz yapabilme
4Okul şarkılarına eşlik yazabilme
5Eserlerin armonik analizlerini yapabilme
6Her dönem bestecilerinin özgün akor ve bağlantılarını tanımlayabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Müzik Teorisi Bilgilerine, özellikle tonalite,aralık ve akor kavramlarına sahip olma
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
1 Geleneksel armoniye giriş. Geleneksel armoni biliminin temel ilkeleri. 2 Akor bağlanışları ve kadanslar. Plagal kadans uygulamaları. 3 Otantik kadans ve tam kadans uygulamaları. 4 Majör ve minör diziler üzerinde akor yapılarını tanıma. 5 Ortak sesi olan ve ortak sesi olmayan akorlar. 6 Partiler arası hareket türleri. 7 Vize sınavı 8 Geleneksel klasik armonide yasak hareketler 9 Bas partisinin armonilendirilmesi 10 Geleneksel klasik armonide durum ve serim kavramları. Farklı durumlarda bir bas partisi armonilendirme çalışması. 11 Majör ve minör tonlarda bir bas partisi armonilendirme çalışması. 12 Düz hareketle ilgili kısıtlamalar ve bas partisi armoni çalışması üzerinde incelenmesi. 13 Birinci ve ikinci çevrim akorları. 14 Final sınavı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geleneksel armoniye giriş. Geleneksel armoni biliminin temel ilkeleri.Geleneksel armoniye giriş. Geleneksel armoni biliminin temel ilkeleri.
2Akor bağlanışları ve kadanslar. Plagal kadans uygulamaları.Akor bağlanışları ve kadanslar. Plagal kadans uygulamaları.
3Otantik kadans ve tam kadans uygulamaları.Otantik kadans ve tam kadans uygulamaları.
4Majör ve minör diziler üzerinde akor yapılarını tanıma.Majör ve minör diziler üzerinde akor yapılarını tanıma.
5Ortak sesi olan ve ortak sesi olmayan akorlar.Ortak sesi olan ve ortak sesi olmayan akorlar.
6Partiler arası hareket türleri.Partiler arası hareket türleri.
7Partiler arası hareket türleri.Partiler arası hareket türleri.
8Ara SınavAra Sınav
9Geleneksel klasik armonide yasak hareketlerGeleneksel klasik armonide yasak hareketler
10Bas partisinin armonilendirilmesiBas partisinin armonilendirilmesi
11Geleneksel klasik armonide durum ve serim kavramları. Farklı durumlarda bir bas partisi armonilendirme çalışması.Geleneksel klasik armonide durum ve serim kavramları. Farklı durumlarda bir bas partisi armonilendirme çalışması.
12Majör ve minör tonlarda bir bas partisi armonilendirme çalışması.Majör ve minör tonlarda bir bas partisi armonilendirme çalışması.
13Düz hareketle ilgili kısıtlamalar ve bas partisi armoni çalışması üzerinde incelenmesi.Düz hareketle ilgili kısıtlamalar ve bas partisi armoni çalışması üzerinde incelenmesi.
14Final sınavı.Final sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Armoni Metotları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Quiz120
Beyin Fırtınası120
Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Quiz140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Quiz12525
Beyin Fırtınası12525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)58
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ134525125452542525
ÖÇ232542354123254125
ÖÇ341232541232541232
ÖÇ454125412544525435
ÖÇ524523542125452333
ÖÇ654254325423542354
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr