|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800306101 | MÜZİKOLOJİ II | Zorunlu | 3 | 6 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, sistematik müzikolojinin tarihi, içerik ve kapsamını, yakın ve alt disiplinleri ile güncel ilişkisini, temel ve disiplinlerarası çalışma alanları ve bu disiplinlerde ve alanlarda kullanılan yöntem ve teknikleri temel düzeyde öğretmeyi amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Tolga ERGÜL | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sistematik müzikolojiyi tarihsel ve güncel bağlamları içersinde yakın ve alt disiplinleri ve disiplinlerarası çalışma alanları ile birlikte tanımlayabilmesi | 2 | Sistematik müzikolojinin tarihsel müzikoloji ve etnomüzikoloji disiplinleri ile arasındaki kuramsal ve uygulamalı farklılıkları açıklayabilmesi | 3 | Sistematik müzikolojinin ilgili disiplin ve disiplinlerarası çalışma alanlarında kullanılan kuram, yöntem ve tekniklerini temel düzeyde açıklayabilmesi | 4 | Disiplinlerarası müzik araştırmalarında ortaya çıkan epistemolojik sorunların çözümünde sistematik müzikolojinin sunduğu olanakları temel düzeyde açıklayabilmesi | 5 | Sistematik müzikolojinin belirli bir alanında araştırma yaparak sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunabilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Sistematik müzikolojinin tarihsel ve güncel temelleri
Sistematik müzikolojinin epistemolojik temelleri
Sistematik müzikolojinin yakın ve alt disiplinleri
Disiplinlerarası müzik incelemesi
Müzik ve Matematik
Müzik ve Biyoloji
Müzik Psikolojisi
Müzik ve Sinirbilimleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sistematik müzikolojinin tarihsel ve güncel temelleri | | | 2 | Sistematik müzikolojinin epistemolojik temelleri | | | 3 | Sistematik müzikolojinin yakın ve alt disiplinleri | | | 4 | Sistematik müzikolojinin yakın ve alt disiplinleri | | | 5 | Disiplinlerarası müzik incelemesi | | | 6 | Müzik ve Matematik | | | 7 | Müzik Psikolojisi | | | 8 | Müzik ve Biyoloji | | | 9 | ara sınav | | | 10 | Müzik ve Sinirbilimleri | | | 11 | Akustik ve bioakustik | | | 12 | Müzik ve Bilgisayar Bilimleri | | | 13 | Tartışmalar | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Parncutt, Richard. 2007. Systematic musicology and the history and future of Western musical scholarship, Journal of Interdisciplinary Music Studies, 1, 1-32.
Parncutt, Richard & Gedik, Ali Cenk. 2008. Interdisciplinarity in JIMS, Journal of Interdisciplinary Music Studies, http://www.musicstudies.org/infor.html
Schneider, Albrecht. 2006. Comparative and Systematic Musicology in Relation to Ethnomusicology: A Historical and Methodological Survey, Ethnomusicology, Vol. 50, No. 2, , pp. 236-258
Leman, Marc. 2008. Systematic musicology at the crossroads of modern music research, In Schneider, A. (Ed.), Systematic and Comparative Musicology: Concepts, Methods, Findings. Hamburger Jahrbuch für Musikwissenschaft, 24. Frankfurt am Main: Peter Lang, pp. 89-115.
Yardımcı kaynaklar:
Gedik, Ali Cenk. 2014. Marksizmin Doğa Bilimlerinden Kopuşunu Müzik Bilimleri Tarihi üzerinden Düşünmek, Bilim üzerine Marksist Tartışmalar: Marksizm Bilime Yabancı mı , (ed. Alper Dizdar), Yazılama Yay., İstanbul.
Gedik, Ali Cenk. 2013. Evrimi Müzik üzerinden Düşünmek, IV. Evrim, Bilim ve Eğitim Sempozyumu, 21-22 Aralık, Boğaziçi Üniversitesi.
Erol, Ayhan. 2004. Müziğin Kökenine İlişkin Teoriler, Folklor / Edebiyat Halkbilim, Etnoloji, Antropoloji, Müzikoloji, Tarih, Edebiyat: Üç Aylık Kültür Dergisi, Popüler Müzik Özel Bölümü Cilt: 10 Sayı: 39, sf. 25-49.
Özer,Yetkin. 2002. Müzik Etnografisi: Alan çalışmasında Yöntem ve Teknik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
Özer,Yetkin. 1997. Bilim Perspektifinden Müzik, İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Derse Katılım | 1 | 10 | Makale Kritik Etme | 1 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Okuma | 1 | 10 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 80 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 1 | 1 | 1 | Makale Kritik Etme | 5 | 2 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 8 | 2 | 16 | Ev Ödevi | 5 | 3 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|