|
Ders Öğretim PlanıCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 200800304104 | BİREYSEL ÇALGI IV | Compulsory | 2 | 4 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Bağlamada orta ve üst tel kullanımı, üçerli tezene vuruşları, aksak ölçülerin çalınması ve bunlara ilişkin tezene vuruşlar. Bağlama çalgısı hakkında genel bilgiler, bağlamanın okul-müzik eğitimindeki yeri ve önemi, bağlamada akord çeşitleri ve yaygın kullanılan akord çeşitleri, bağlama ile doğru oturuş ve tutuş pozisyonu, sağ ve sol el tutuşları. Halk müziği ses sistemi ve bağlamalarda kullanılan perdeler, halk müziğinde çok kullanılan Uşşak ve Hüseyni başta olmak üzere makamlar hakkında kısa bilgi, bu makamlardaki kolay ve basit ezgilerden başlamak üzere diğer makamlarla da ilgili ezgileri çalma. Basit ezgilerle yaygın kullanılan makamlarla eş zamanlı olarak, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ve 10 zamanlı usullerle yazılmış ezgileri çalma, okul-müzik eğitiminde kullanılabilecek ezgileri, ezgileri toplu çalma, bağlamada orta ve üst teli kullanma. | Name of Lecturer(s) | Arş. Gör. Hüseyin GÜNEY | Learning Outcomes | 1 | 1 3/8 ve 6/8 lik ölçü çalışmaları üçüncü tel sol sesinin boş kullanımı | 2 | 2 12/8 lik ve 18/8 lik ölçü çalışmaları ve tezene vuruşmaları | 3 | 3 Birleşik aksak ölçülerde tezene vuruş ve 5/8 lik ölçü çalışmaları ve 5. Parmak (baş parmak) çalışmaları | 4 | 4 7/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | 5 | 5 7/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 6 | 6 8/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar ve 8/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 7 | 7 9/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | 8 | 8 9/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 9 | 9 Do # ve mi # seslerinin kullanımı ve ilgili çalışmalar | 10 | 10 10/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | 11 | 11 10/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 12 | 12 5, 7, 8, 9, 10/8 lik birleşik usullere yönelik çalışmalar ve türkü dağarcığı | 13 | 13 Do diyez perdesinin pekişmesi ve dönem süresince öğrenilen ritim kalıplarıyla ilgili repertuvar çalışması | 14 | 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme |
| Mode of Delivery | Birinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | | Recommended Optional Programme Components | | Course Contents | 1 3/8 ve 6/8 lik ölçü çalışmaları üçüncü tel sol sesinin boş kullanımı
2 12/8 lik ve 18/8 lik ölçü çalışmaları ve tezene vuruşmaları
3 Birleşik aksak ölçülerde tezene vuruş ve 5/8 lik ölçü çalışmaları ve 5. Parmak (baş parmak) çalışmaları
4 7/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar
5 7/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri
6 8/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar ve 8/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri
7 9/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar
8 9/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri
9 Do # ve mi # seslerinin kullanımı ve ilgili çalışmalar
10 10/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar
11 10/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri
12 5, 7, 8, 9, 10/8 lik birleşik usullere yönelik çalışmalar ve türkü dağarcığı
13 Do diyez perdesinin pekişmesi ve dönem süresince öğrenilen ritim kalıplarıyla ilgili repertuvar çalışması
14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | 1 3/8 ve 6/8 lik ölçü çalışmaları üçüncü tel sol sesinin boş kullanımı | 1 3/8 ve 6/8 lik ölçü çalışmaları üçüncü tel sol sesinin boş kullanımı | | 2 | 2 12/8 lik ve 18/8 lik ölçü çalışmaları ve tezene vuruşmaları | 2 12/8 lik ve 18/8 lik ölçü çalışmaları ve tezene vuruşmaları | | 3 | 3 Birleşik aksak ölçülerde tezene vuruş ve 5/8 lik ölçü çalışmaları ve 5. Parmak (baş parmak) çalışmaları | 3 Birleşik aksak ölçülerde tezene vuruş ve 5/8 lik ölçü çalışmaları ve 5. Parmak (baş parmak) çalışmaları | | 4 | 4 7/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | 4 7/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | | 5 | 5 7/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 5 7/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | | 6 | 6 8/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar ve 8/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 6 8/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar ve 8/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | | 7 | 7 9/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | 7 9/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | | 8 | vize sınavı | vize sınavı | | 9 | 8 9/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 8 9/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | | 10 | 9 Do # ve mi # seslerinin kullanımı ve ilgili çalışmalar | 9 Do # ve mi # seslerinin kullanımı ve ilgili çalışmalar | | 11 | 10 10/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | 10 10/8 lik ölçü kalıbı ve çeşitleri ile ilgili çalışmalar | | 12 | 11 10/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | 11 10/8 lik örnek türkü ve parmak egzersizleri | | 13 | 12 5, 7, 8, 9, 10/8 lik birleşik usullere yönelik çalışmalar ve türkü dağarcığı | 12 5, 7, 8, 9, 10/8 lik birleşik usullere yönelik çalışmalar ve türkü dağarcığı | | 14 | 13 Do diyez perdesinin pekişmesi ve dönem süresince öğrenilen ritim kalıplarıyla ilgili repertuvar çalışması | 13 Do diyez perdesinin pekişmesi ve dönem süresince öğrenilen ritim kalıplarıyla ilgili repertuvar çalışması | | 15 | 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | |
| Recommended or Required Reading | Tüm Yönleriyle THM ve Nazariyatı-Atınç EMNALAR Bağlama Öğretim Metodu – 2 Sabri YENER | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | LO2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | LO3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | LO4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | LO5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | LO6 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | LO7 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | LO8 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | LO9 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | LO10 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | LO11 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | LO12 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | LO13 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | LO14 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|