Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800304101 | GENEL MÜZİK TARİHİ IV | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Müziğinin tarihsel süreç içindeki gelişimi ile ilgili bilgi birikimini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Amina. TABARU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk Müzik Tarihini kendine ait yönleri ile tanıyabilme. | 2 | Türk Müzik Tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilme. | 3 | Türk Beşlerini ve eserlerini tanıma |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Türk müzik kültürünün tarihsel kökenleri | | | 2 | Osmanlı İmparatorluğu döneminde müzik | | | 3 | | Sunum | | 4 | Türk Beşleri | | | 5 | Türk Beşleri | | | 6 | | Sunum | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Türk Beşlerini İzleyen Kuşaklar | | | 9 | | Opera izleme | | 10 | Türk Beşlerini İzleyen Kuşaklar | | | 11 | Disonanslar Çağı | | | 12 | Yirminci Yüzyılda Müzik Dili | | | 13 | Almanya'da yeni müziğin gelişim evreleri | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Say;Müzik Tarihi,müzik Ansiklopedisi Yay.,Ankara,2000.Lütfü Erol, Müziğin Sırrı, Yurtrenkleri Yay., Ankara, 2000 Leyla Pamir; Müzikte Geniş Soluklar,Ada Yay.,Ankara,Tarihsiz. Cavidan Selanik;Müziğin Tarihsel Serüveni,Doruk Yay.,Ankara,1999 Evin İlyasoğlu;Zaman İçinde Müzik,Yapı Kredi Yay.,İstanbul,1995 Roger Kamıen;Music, Press,USA,2000 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|