Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800302103BİREYSEL ÇALGI IIZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
selam
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Gör. Hüseyin GÜNEY
Öğrenme Çıktıları
11 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler
22 2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi
33 3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu
44 4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu
55 5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı
66 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar
77 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar
88 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları
99 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar
1010 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar
1111 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar
1212 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları
1313 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları
1414 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
selam
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
dfdsf
Dersin İçeriği
xzcdf
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler1 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler
22 2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi2 2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi
33 3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu3 3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu
44 4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu4 4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu
55 5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı5 5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı
66 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar6 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar
77 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar7 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar
88 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları8 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları
99 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar9 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar
1010 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar10 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar
1111 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar11 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar
1212 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları12 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları
1313 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları13 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları
1414 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
sdfsdf
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Bireysel Çalışma130
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma130
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
sdfdsf
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma15050
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15050
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ135434543454345434
ÖÇ254344543345454345
ÖÇ334534534534534534
ÖÇ453455535434535533
ÖÇ553534544543453433
ÖÇ643444453544453553
ÖÇ734534534534534555
ÖÇ834534535534534535
ÖÇ953453453453453453
ÖÇ1055354535345345535
ÖÇ1133345545334535345
ÖÇ1235535353535455435
ÖÇ1354453533535353245
ÖÇ1435424534353353543
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr