|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800302103 | BİREYSEL ÇALGI II | Zorunlu | 1 | 2 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bağlamanın tanıtımı. Bağlamada sağ ve sol el tutuşları ile ilgili basit alıştırmalar, kolay ve basit ezgileri çalma. Halk müziğinde çok kullanılan hüseyni ezgilerden başlamak üzere diğer makamlarla ilgili örnekler, okul müziğinde kullanılan ezgiler. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Hüseyin GÜNEY | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler | 2 | 2 2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi | 3 | 3 3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu | 4 | 4 4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu | 5 | 5 5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı | 6 | 6 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar | 7 | 7 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar | 8 | 8 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları | 9 | 9 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar | 10 | 10 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar | 11 | 11 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar | 12 | 12 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları | 13 | 13 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları | 14 | 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler
2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi
3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu
4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu
5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı
6 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar
7 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar
8 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları
9 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar
10 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar
11 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar
12 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları
13 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları
14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler | 1 1.Bağlamanın Tanıtılması, tezene ve teller hakkında bilgi ve bağlamanın bakımı, korunması ile bağlama hakkında temel bilgiler | | 2 | 2 2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi | 2 2. Akort, perdelerin ayarlanması, porte, sol anahtarı, nota, ek çizgi, bağlamada alt orta ve üst telin porte üzerinde gösterilmesi | | 3 | 3 3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu | 3 3. Bağlama duruş ve tutuşlar hakkında genel bilgi sağ bileğin durumu ve tezene tutuşu, bağlamanın tutuluşu, sol elin ve parmakların durumu | | 4 | 4 4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu | 4 4. Sekizlik tezene vuruşları ve iki dörtlük ölçülerde tezene vuruşu | | 5 | 5 5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı | 5 5. Sol ve La sesi ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 3.parmak(yüzük parmağı) kullanımı | | 6 | 6 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar | 6 Fa ve mi sesleri ve 1.parmak (işaret parmağı) ve 2.parmak(orta parmağı) kullanımı, La-sol-fa-mi seslerinde çalışmalar ve pozisyonlar | | 7 | 7 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar | 7 re-do sesleri, ses değiştirici işaretler ve mi bemol, mi bemol 2 sesleri ve ilgili alıştırmalar | | 8 | 8 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları | 8 Dörtlük ve sekizlik tezene vuruş çalışmaları | | 9 | 9 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar | 9 3/4 lük ölçü çalışmaları ve kalın si ile kalın la sesleri ile çalışmalar | | 10 | 10 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar | 10 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile ilgili çalışmalar | | 11 | 11 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar | 11 Onaltılık (çeyrek vuruş) notalar ve tezene vuruşları, fa diyez ve ince si sesleri ile çalışmalar İnce si bemol 2, do ve re sesleri ile ilgili çalışmalar | | 12 | 12 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları | 12 İkinci telde sol sesi ve Dizi, ton ve makam kavramları | | 13 | 13 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları | 13 La kararlı natürel seslerden dizi oluşturma çalışması ve parmak pozisyonları | | 14 | 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | 14 Dönem tekrarı ve genel değerlendirme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Tüm Yönleriyle THM ve Nazariyatı-Atınç EMNALAR Bağlama Öğretim Metodu – 1 Sabri YENER TRT THM Nota Arşivi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ7 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ12 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | ÖÇ13 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | ÖÇ14 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|