Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
200800302101GENEL MÜZİK TARİHİ IIZorunlu123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Müziğin 1500'lü yıllardan 20. yüzyıla kadar süren tarihsel gelişimini kavratmak, müzik tarihi içerisindeki bu döneme ait gelişmelerin öğrenilmesini sağlamak, döneme ait önemli isim ve kurumlar hakkında bilgilendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Amina TABARU
Öğrenme Çıktıları
1Müzik sanatını kendine ait yönleri ile tanıyabilme
2Müzik tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Geç Ortaçağ'da ve Rönesans döneminde çalgısal-koral ve opera müziğinin gelişimi, görünümü ve özelliklerinin işlenmesi.
2Rönesans dönemi besteciler ve besteleri
3Barok dönemde müziğin genel görünümü ve özellikleri, bestecileri; eserler
4Erken Barok dönemi müziğinde Çalgısal-Koral-Vokal ve Opera besteleri; teknik ve tarihsel yönden incelenmesi.
5Erken Barok dönemi müziğinde besteciler; bu bu döneme ait eserlerin teknik ve tarihsel yönden incelenmesi.
6Geç Barok dönemi müziği bestecileri; eserler
7Ara Sınav
8Manheim okulu; çalışmalar ve yenilikler / Viyana Klasikleri Dönemine ait tarihsel gelişmeler / Haydn
9Haydn'ın besteciliği,besteleri / Haydn ve Mozart ilişkileri
10Mozart ve müziği ;besteciliği, eserleri
11Sunum
12Opera İzleme
13Beethoven ve Müziği; besteciliği, eserleri
14Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmet Say;Müzik Tarihi,müzik Ansiklopedisi Yay.,Ankara,2000. Lütfü Erol, Müziğin Sırrı, Yurtrenkleri Yay., Ankara, 2000 Leyla Pamir; Müzikte Geniş Soluklar,Ada Yay.,Ankara,Tarihsiz. Cavidan Selanik;Müziğin Tarihsel Serüveni,Doruk Yay.,Ankara,1999 Evin İlyasoğlu;Zaman İçinde Müzik,Yapı Kredi Yay.,İstanbul,1995 Roger Kamıen;Music,USA,2000
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Bireysel Çalışma140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Final Sınavı için Bireysel Çalışma140
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bireysel Çalışma12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14040
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17
ÖÇ145345434554545454
ÖÇ245444554454544445
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr