Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800302101 | GENEL MÜZİK TARİHİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Müziğin 1500'lü yıllardan 20. yüzyıla kadar süren tarihsel gelişimini kavratmak, müzik tarihi içerisindeki bu döneme ait gelişmelerin öğrenilmesini sağlamak, döneme ait önemli isim ve kurumlar hakkında bilgilendirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr.Gör. Amina TABARU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Müzik sanatını kendine ait yönleri ile tanıyabilme | 2 | Müzik tarihi içerisindeki gelişmeleri kavrayabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Geç Ortaçağ'da ve Rönesans döneminde çalgısal-koral ve opera müziğinin gelişimi, görünümü ve özelliklerinin işlenmesi. | | | 2 | Rönesans dönemi besteciler ve besteleri | | | 3 | Barok dönemde müziğin genel görünümü ve özellikleri, bestecileri; eserler | | | 4 | Erken Barok dönemi müziğinde Çalgısal-Koral-Vokal ve Opera besteleri; teknik ve tarihsel yönden incelenmesi. | | | 5 | Erken Barok dönemi müziğinde besteciler; bu bu döneme ait eserlerin teknik ve tarihsel yönden incelenmesi. | | | 6 | Geç Barok dönemi müziği bestecileri; eserler | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Manheim okulu; çalışmalar ve yenilikler / Viyana Klasikleri Dönemine ait tarihsel gelişmeler / Haydn | | | 9 | Haydn'ın besteciliği,besteleri / Haydn ve Mozart ilişkileri | | | 10 | Mozart ve müziği ;besteciliği, eserleri | | | 11 | | Sunum | | 12 | | Opera İzleme | | 13 | Beethoven ve Müziği; besteciliği, eserleri | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet Say;Müzik Tarihi,müzik Ansiklopedisi Yay.,Ankara,2000. Lütfü Erol, Müziğin Sırrı, Yurtrenkleri Yay., Ankara, 2000 Leyla Pamir; Müzikte Geniş Soluklar,Ada Yay.,Ankara,Tarihsiz. Cavidan Selanik;Müziğin Tarihsel Serüveni,Doruk Yay.,Ankara,1999 Evin İlyasoğlu;Zaman İçinde Müzik,Yapı Kredi Yay.,İstanbul,1995 Roger Kamıen;Music,USA,2000 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|