|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 200800301105 | DEŞİFRE I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin ders düzeyine uygun solfej parçalarını doğru ve etkili bir şekilde okuyabilmesi . | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör.Amina TABARU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Oktav aralığı içindeki tüm aralıkları duyup tanımlayabilir | 2 | birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık sürelerin kullanıldığı 2/4, 3/4, 4/4, 2/2, 3/8, 6/8 ölçülerde dikte ve okuma çalışmaları yapabilir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Oktav aralığı içindeki tüm aralıkları duyup tanımlayabilir, birlik, ikilik, dörtlük, sekizlik, onaltılık sürelerin kullanıldığı 2/4, 3/4, 4/4, 2/2, 3/8, 6/8 ölçülerde dikte ve okuma çalışmaları yapabilir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin kapsamı, sesin oluşumu, süre ve yükseklik özellikleri | | | 2 | | Tam perde, yarım perde. Aralık kavramı, Aralıkların sınıflanması. Sol anahtarında okuma çalışmaları. | | 3 | | Süre birimi, zaman, ölçü, Aralık tanıma çalışmaları. | | 4 | | 2/4, 3/4, 4/4 ölçülerde dikte ve okuma çalışmaları. | | 5 | | Okuma parçalarının düzeyine uygun teksesli dikte çalışmaları. | | 6 | | Ritmik okuma. İki partili ritm çalışmaları. | | 7 | | Ara Sınav | | 8 | | Fa anahtarında dikte ve okuma çalışmaları. Majör, minör dizilerin oluşumu, tetrakordlar. | | 9 | | Tonalite kavrmaı, tonaliteler arası ilişkiler, ilgili tonalite, dominant ve subdominant tonaliteleri. | | 10 | | 3/8, 6/8 ölçülerde dikte ve okuma çalışmaları. | | 11 | | 2/2 ölçüde dikte ve okuma çalışmaları. | | 12 | | Majör ve minör dizilerde altere edilmiş seslerin kullanıldığı dikte ve okuma çalışmaları. | | 13 | | İlgili tonalite, dominant ve subdominant tonalitelerine geçkili dikte v eokuma çalışmaları. | | 14 | | Final | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Solfej 1 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Bireysel Çalışma | 1 | 40 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 60 | Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 5 | 1 | 3 | 5 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|