|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000113 | TÜRK DİLİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dil sevgisini ve bilincini geliştirmek dil düşünce bağlantısını vurgulamak bilimsel alanda üretken, yaratıcı ve ana dilini doğru kullanabilen çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Rıdvan ÇETİN vd. | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak; | 2 | Dil kültür-toplum ilişkisine dikkat çekerek dil anlayışını geliştirmek; | 3 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki mevcut yeri ve durumunun ve yayılma alanlarının örneklendirilmesi; | 4 | Türk Dilinin özellikleri, işlevleri ve kurallarının örneklerle uygulanması; | 5 | Mesleki ve bilimsel alan terimlerinin Türkçe karşılıklarının kullanılması. ; | 6 | Türk Dilinin İncelenmesi; | 7 | Türk Dili ve Edebiyatına bilimsel katkı.; | 8 | Türk Dilinin Dünü ve Bugünü Karşılaştırılması.; |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Zorunlu | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, materyalleri ve yarıyıl müfredatının tanıtılması. | | | 2 | dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir? | | | 3 | Dillerin doğuşu teorileri | | | 4 | Dil türleri | | | 5 | Dil-kültür ilişkisi | | | 6 | Dünya dilleri ve bunlar arasında Türkçenin yeri. | | | 7 | Türk Dilinin Tarihi Evreleri | | | 8 | gramer nedir? Gramer konuları ve bölümleri. | | | 9 | Türkçedeki seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri | | | 10 | Türkçede ses hareketleri, hece yapıları ve tonlama | | | 11 | Türkçede çekim ve yapım ekleri | | | 12 | Konuşmanın bölümleri (isimler, sıfatlar, zarflar, zamirler) | | | 13 | Konuşmanın bölümleri (fiiller, bağlaçlar, edatlar, ünlemler) | | | 14 | Cümle elemanları ve türleri | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Coşkun Ak,Türk Dili,Nobel Yayınları, 2006
Prof.Dr. Mustafa Özkan, Dr. Osman Esin, Dr. Hatice Tören,Yükseköğretimde Türk Dili, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001.
Prof.Dr. Kemal Yavuz, Prof. Dr. Kazım Yetiş, Prof. Dr. Necat Birinci, Üniversitede Türk Dili ve Kompozisyon Dersleri, Bayrak Yayınevi, İstanbul,1999.
Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, Bayrak Yayınevi, İstanbul, 2001.
Porf. Zeynep Korkmaz, Prof.Dr. Ahmet Ercilasun, Prof.Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof.Dr. Mehmet Akalın, Prof Dr. Tuncer Gülensoy, Prof Dr. Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara,2001.
Şerif Aktaş, Yrd. Doç. Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yayınevi, Ankara,2001.
Yunus Emre Enstitüsü Yedi İklim Kitap Seti | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 25 | 1 | 25 | Final Sınavı | 20 | 1 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|