Ders Öğretim Planı
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
170201007103DİN EĞİTİMİCompulsory474
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Din eğitiminin teori ve pratiğiyle ilgili bilgiler vermek, Türkiye'de din eğitiminin gelişimini farklı boyutlarıyla ele almak
Name of Lecturer(s)
Doç. Dr. Yasin YİĞİT
Learning Outcomes
1Eğitim ve din eğitimiyle ilgili temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar.
2Din eğitimi biliminin doğuşunu açıklar.
3Din Eğitimi biliminin diğer bilimler arasındaki konumunu açıklar.
4Din eğitimi biliminin alanını, amacını ve görevlerini açıklar.
5Din eğitiminde program geliştirmede etkili olan hususları açıklar.
6Din öğretimine özgü programları açıklar.
7Kültürlerarası din eğitiminin doğuşunu, kavramsal düzlemini ve mahiyetini açıklar.
8Yaygın din eğitiminin tarihini, amacını, önemini ve problemlerini açıklar.
9Maneviyat eğitiminin neliğini, gerekliliğini, temellendirilmesini ve unsurlarını kavrar.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Din Eğitimi dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, din eğitimi bilimi temel kavramları Din eğitimi bilimi temel kavramları Din Eğitimi biliminin doğuşu, diğer bilimler arasındaki konumu Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri Din eğitimi ve öğretiminin temelleri ve hedefleri Din eğitimi yaklaşımları Din öğretimine özgü programlar Din eğitiminin tarihsel gelişimi -Cumhuriyet öncesi dönem - İlk ve ortaokulda din eğitimi -İmam hatip okullarında din eğitimi -Yüksek öğretimde din eğitimi -Kur’an kurslarında din eğitimi Ailede din eğitimi Maneviyat Eğitimi: Gelişim Dönemlerine Göre Manen Güçlü Olmayı Gerektiren Etkenler Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Din Eğitimi dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, din eğitimi bilimi temel kavramları
2Din eğitimi bilimi temel kavramları
3Din Eğitimi biliminin doğuşu, diğer bilimler arasındaki konumu Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
4Din eğitimi ve öğretiminin temelleri ve hedefleri
5Din eğitimi yaklaşımları Din öğretimine özgü programlar
6Din eğitiminin tarihsel gelişimi -Cumhuriyet öncesi dönem - İlk ve ortaokulda din eğitimi -İmam hatip okullarında din eğitimi -Yüksek öğretimde din eğitimi -Kur’an kurslarında din eğitimi
7Ailede din eğitimi
8Maneviyat Eğitimi: Gelişim Dönemlerine Göre Manen Güçlü Olmayı Gerektiren Etkenler
9Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat
10Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat
11Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi
12Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi
13Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları
14Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları
Recommended or Required Reading
1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem Yay., 2012. 2. Yasin Yiğit, Maneviyat Eğitimi & Manen Güçlenmenin Yollarını Aralayan Dinî, Manevi, Tasavvufi, Psikolojik ve Pedagojik Bir Değerlendirme. Ankara: Nobel Yay. 2022.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Takım/Grup Çalışması11010
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi14228
TOTAL WORKLOAD (hours)117
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
LO1
LO2
LO3
LO4
LO5
LO6
LO7
LO8
LO9
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr