Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201007103 | DİN EĞİTİMİ | Zorunlu | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Din eğitiminin teori ve pratiğiyle ilgili bilgiler vermek, Türkiye'de din eğitiminin gelişimini farklı boyutlarıyla ele almak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Yasin YİĞİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim ve din eğitimiyle ilgili temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkileri açıklar. | 2 | Din eğitimi biliminin doğuşunu açıklar. | 3 | Din Eğitimi biliminin diğer bilimler arasındaki konumunu açıklar. | 4 | Din eğitimi biliminin alanını, amacını ve görevlerini açıklar. | 5 | Din eğitiminde program geliştirmede etkili olan hususları açıklar. | 6 | Din öğretimine özgü programları açıklar. | 7 | Kültürlerarası din eğitiminin doğuşunu, kavramsal düzlemini ve mahiyetini açıklar. | 8 | Yaygın din eğitiminin tarihini, amacını, önemini ve problemlerini açıklar. | 9 | Maneviyat eğitiminin neliğini, gerekliliğini, temellendirilmesini ve unsurlarını kavrar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Din Eğitimi dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, din eğitimi bilimi temel kavramları
Din eğitimi bilimi temel kavramları
Din Eğitimi biliminin doğuşu, diğer bilimler arasındaki konumu
Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri
Din eğitimi ve öğretiminin temelleri ve hedefleri
Din eğitimi yaklaşımları
Din öğretimine özgü programlar
Din eğitiminin tarihsel gelişimi
-Cumhuriyet öncesi dönem
- İlk ve ortaokulda din eğitimi
-İmam hatip okullarında din eğitimi
-Yüksek öğretimde din eğitimi
-Kur’an kurslarında din eğitimi
Ailede din eğitimi
Maneviyat Eğitimi: Gelişim Dönemlerine Göre Manen Güçlü Olmayı Gerektiren Etkenler
Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat
Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat
Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi
Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi
Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları
Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Din Eğitimi dersinin amacı, muhtevası, ders kaynakları, dersin işlenişi hakkında bilgilendirme, din eğitimi bilimi temel kavramları | | | 2 | Din eğitimi bilimi temel kavramları | | | 3 | Din Eğitimi biliminin doğuşu, diğer bilimler arasındaki konumu
Din eğitimi biliminin alanı, amacı ve görevleri | | | 4 | Din eğitimi ve öğretiminin temelleri ve hedefleri | | | 5 | Din eğitimi yaklaşımları
Din öğretimine özgü programlar | | | 6 | Din eğitiminin tarihsel gelişimi
-Cumhuriyet öncesi dönem
- İlk ve ortaokulda din eğitimi
-İmam hatip okullarında din eğitimi
-Yüksek öğretimde din eğitimi
-Kur’an kurslarında din eğitimi | | | 7 | Ailede din eğitimi | | | 8 | Maneviyat Eğitimi: Gelişim Dönemlerine Göre Manen Güçlü Olmayı Gerektiren Etkenler | | | 9 | Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat | | | 10 | Maneviyat Eğitimi: Manevi Güç Kazandırmadaki İşlevselliği Yönüyle Maneviyat | | | 11 | Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi | | | 12 | Maneviyat Eğitimi: İslam Dini Bağlamında Maneviyat Eğitimi ve Tasavvuf Tecrübesi | | | 13 | Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları | | | 14 | Maneviyat Eğitimi: Maneviyat Eğitiminin Temellendirilmesi ve Unsurları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem Yay., 2012.
2. Yasin Yiğit, Maneviyat Eğitimi & Manen Güçlenmenin Yollarını Aralayan Dinî, Manevi, Tasavvufi, Psikolojik ve Pedagojik Bir Değerlendirme. Ankara: Nobel Yay. 2022. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|