Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
170201005102SİSTEMATİK KELAMZorunlu353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğrencilere İslam inanç prensiplerini Kur'an ve Sünnet temelli olarak kavramalarını sağlamak ve İslam düşünce geleneğinde gelişen farklı itikâdi yorumları tahlil edebilme becerisi kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr.. Adem ERYİĞİT Doç. Dr. Ali Yıldız MUSAHAN Arş. Gör. Mustafa KARATAY
Learning Outcomes
1İslam kelam okullarının nasıl oluştuğu konusunda bilgi sahibi olur ve birbirleriyle olan göürş ayrılıklarını analiz eder.
2İslam kelamının ilgi alanına giren sorunlar hakkında tartışabilme becerisi kazanır.
3Kelami değerlendirmelerde bulunabilmek için gerekli klasik ve çağdaş yaklaşımları bilme ve kullanabilme ve yorum yapabilme deneyimi elde eder.
4Kelami problemler üzerine yorum ve analizler yapmayı ve insanlara islam inanç esaslarını analatabilme yöntemlerini öğrenir.
5Modern dönemde ortaya çıkabilecek itikadi tartışmalara klasik kelami bilgiler sayesinde yeni bakış açıları geliştirmeyi öğrenir.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Recommended Optional Programme Components
Course Contents
Bu derste Kelam ilminin ortaya çıkışı ve teşekkülünden modern döneme kadarki tarihsel gelişimi analiz edilmektedir.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Kelamda Bilgi Kaynakları
2İman, Tasdik ve Marifet
3İmanın. Dereceleri, Artması-Eksilmesi
4Tasdik ve İnkar Bakımından İnsanlar
5Varlık ve Alem
6Allah’ın Varlığının İsbâtı
7Allah’ın Sıfatları
8İnsan ve Fiilleri, İrade
9İnsan Fillerinin Yaratılışı
10Fiillerin Vasıflanışı, Adalet ve Zulüm
11Kaza ve Kader
12Rızık ve Ecel
13Nübüvvet
14İmamet
Recommended or Required Reading
Süleyman Toprak, Kelam-Tarih, Ekoller, Problemler, Tekin Kitabevi, 2019. Ana Hatlarıyla Kelam, Ensar Yayınları Bekir Topaloğlu, Kelam ilmi, İstanbul Şerafettin Gölcük, Kelam Tarihi, Konya Cağfer Karataş, Ana Hatlarıyla Kelam Tarihi, İstanbul Abdüllatif Harputi, Kelam Tarihi, sadeleştiren: Muammer Esen, Ankara
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Tartışma11010
Soru-Yanıt21020
Takım/Grup Çalışması21020
Seminer21020
Ev Ödevi21020
TOTAL WORKLOAD (hours)90
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
LO1
LO2
LO3
LO4
LO5
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr