Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 170201005102 | SİSTEMATİK KELAM | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere İslam inanç prensiplerini Kur'an ve Sünnet temelli olarak kavramalarını sağlamak ve İslam düşünce geleneğinde gelişen farklı itikâdi yorumları tahlil edebilme becerisi kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr.. Adem ERYİĞİT
Doç. Dr. Ali Yıldız MUSAHAN
Arş. Gör. Mustafa KARATAY |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslam kelam okullarının nasıl oluştuğu konusunda bilgi sahibi olur ve birbirleriyle olan göürş ayrılıklarını analiz eder. | 2 | İslam kelamının ilgi alanına giren sorunlar hakkında tartışabilme becerisi kazanır. | 3 | Kelami değerlendirmelerde bulunabilmek için gerekli klasik ve çağdaş yaklaşımları bilme ve kullanabilme ve yorum yapabilme deneyimi elde eder. | 4 | Kelami problemler üzerine yorum ve analizler yapmayı ve insanlara islam inanç esaslarını analatabilme yöntemlerini öğrenir. | 5 | Modern dönemde ortaya çıkabilecek itikadi tartışmalara klasik kelami bilgiler sayesinde yeni bakış açıları geliştirmeyi öğrenir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste Kelam ilminin ortaya çıkışı ve teşekkülünden modern döneme kadarki tarihsel gelişimi analiz edilmektedir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kelamda Bilgi Kaynakları | | | 2 | İman, Tasdik ve Marifet | | | 3 | İmanın. Dereceleri, Artması-Eksilmesi | | | 4 | Tasdik ve İnkar Bakımından İnsanlar | | | 5 | Varlık ve Alem | | | 6 | Allah’ın Varlığının İsbâtı | | | 7 | Allah’ın Sıfatları | | | 8 | İnsan ve Fiilleri, İrade | | | 9 | İnsan Fillerinin Yaratılışı | | | 10 | Fiillerin Vasıflanışı, Adalet ve Zulüm | | | 11 | Kaza ve Kader | | | 12 | Rızık ve Ecel | | | 13 | Nübüvvet | | | 14 | İmamet | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Süleyman Toprak, Kelam-Tarih, Ekoller, Problemler, Tekin Kitabevi, 2019.
Ana Hatlarıyla Kelam, Ensar Yayınları
Bekir Topaloğlu, Kelam ilmi, İstanbul
Şerafettin Gölcük, Kelam Tarihi, Konya
Cağfer Karataş, Ana Hatlarıyla Kelam Tarihi, İstanbul
Abdüllatif Harputi, Kelam Tarihi, sadeleştiren: Muammer Esen, Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Soru-Yanıt | 2 | 10 | 20 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|