Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 170201004104 | DİN SOSYOLOJİSİ | Compulsory | 2 | 4 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
1- Klasik Din Sosyolojisi teorilerini tanımlabilir.
2- Alandaki en popüler ve tartışmalı konuları tanımlayabilir.
3- Konuları teorilerle sentezleyebilir.
4- Gündelik hayatta yaşanmış din ile öğrendiği teoriler arasında bağlantılar kurabilir.
5-Sosyolojik yöntem ve veri toplama tekniklerini tanımlayabilir ve ilgilendikleri konuya uygulayabilir. |
Name of Lecturer(s) |
P.rof D.r Ahmed Aldaghaishi |
Learning Outcomes |
1 | معرفة الطالب لنظريات الكلاسيكية لعلم الاجتماع الديني | 2 | Alandaki en popüler ve tartışmalı konuları tanımlayabilir.
| 3 | Öğrendiği konuları teorilerle sentezleyebilir.
| 4 | Gündelik hayatta yaşanmış din ile öğrendiği teoriler arasında bağlantılar kurabilir.
| 5 | Sosyolojik yöntem ve veri toplama tekniklerini tanımlayabilir ve ilgilendikleri konuya uygulayabilir |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
yok |
Recommended Optional Programme Components |
yok |
Course Contents |
Bu ders "din" i Sosyoloji tarafından sunulan bakış açısıyla açıklayacaktır. Gündelik hayattaki dinin ifadesi, hissi, imajı, söylemleri, uygulamaları ve malzemeleri ile iktidar, ekonomi, politika, göç ve terörizm ile ilişkileri ve etkileşimleri ile ilgilenir. Ayrıca, dinin küreselleşme, modernizm, postmodernizm, laiklik ve hizipçilikle ilişkisi inceleme konusu olacak. Son olarak, kimlik, gruplandırma ve radikal oluşumlar gibi dinin farklı yönleri üzerinde çalışılacak konular olacaktır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | التعريف بالدين | | | 2 | الدين والقيم الاجتماعية | | | 3 | مناهج البحث في الاجتماع الديني | | | 4 | المنهج التاريخي والتحليلي المقارن | | | 5 | المذاهب والنظريات المفسرة للدين | | | 6 | المذهب الحيوي والطبيعي | | | 7 | نظرية التوحيد البدائي | | | 8 | النظرية التكاملية التوفيقية | | | 9 | الديانة التوتمية | | | 10 | الديانة البوذية | | | 11 | اليهودية | | | 12 | المسيحية | | | 13 | الإسلام | | | 14 | مراجعة عامة | | |
|
Recommended or Required Reading |
Din Sosyolojisi, Abdurrahman Kurt
Din Sosyolojisi, Mehmet Bağyiğit
Din Sosyolojisi, Necdet Subaşı
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 2 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 2 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Gözlem | 4 | 2 | 8 |
Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|